Derigny Anri Gautier
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρωτότυπο έργο τέχνης του 19ου αι. που απεικονίζει τον γάλλο ναύαρχο και πολιτικό Δεριγνύ Ανρύ Γκωτιέ (Marie Henri Daniel Gauthier, Comte de Rigny) (1782-1835). Μετά το τέλος των Ναπολεόντειων Πολέμων και την Παλινόρθωση των Βουρβόνων (1814-1815) τοποθετήθηκε κυβερνήτης της φρεγάτας «Μήδεια», που υπαγόταν στη γαλλική ναυτική μοίρα του Αιγαίου. Έλαβε μέρος ως επικεφαλής στη ναυμαχία του Ναβαρίνου (20 Οκτωβρίου 1827), όταν οι στόλοι των τριών Δυνάμεων, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας κατανίκησαν τον τουρκοαιγυπτιακό και με τη νίκη τους αυτή ώθησαν το Ελληνικό Ζήτημα προς την τελική λύση του. Το 1829 ως υποναύαρχος, τοποθετήθηκε ναυτικός διοικητής Τουλώνας και έλαβε τον τίτλο του κόμη. Διετέλεσε υπουργός Ναυτικών (1831-1834) επί Φιλίππου Λουδοβίκου, υπουργός Εξωτερικών (1834-1835) και για μικρό χρονικό διάστημα πρεσβευτής στη Νεάπολη (Νάπολι). Παράλληλα, ήταν βουλευτής στις περιφέρειες Μοζέλα και Καλαί.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα στην παρουσίαση των πολεμικών γεγονότων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του ΄21. Ειδικότερα, προσφέρεται ως αφορμή προκειμένου να ασχοληθεί η ολομέλεια της τάξης με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα η ναυμαχία του Ναβαρίνου (20 Οκτωβρίου 1827) και τις συνέπειες που είχε η έκβασή της για το Ελληνικό Ζήτημα και την Επανάσταση. Προτείνονται μαθητοκεντρικές και ανακαλυπτικές διδακτικές μέθοδοι με έμφαση στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Το πολεμικό γεγονός της ναυμαχίας του Ναβαρίνου προσφέρεται, επίσης, για ευρύτερης διάρκειας διδακτικές προτάσεις (project), βιωματικές και ποικίλες δημιουργικές προσεγγίσεις. Η συγκέντρωση ιστορικών πληροφοριών αναφορικά με τον ρόλο των πρωταγωνιστών, οι κινήσεις των αντιπάλων, η διπλωματία, οι πόθοι, οι φόβοι και οι προσδοκίες των Ελλήνων πριν και μετά το γεγονός, μπορούν να φωτιστούν με κατάλληλες τεχνικές και φαντασία. Παράλληλα, ο ρόλος της Τέχνης στην αποτύπωση του γεγονότος και τη συμβολή των πρωταγωνιστών είναι μία εξίσου ενδιαφέρουσα διδακτική πρόταση, αν συνδυαστεί με το πνευματικό-καλλιτεχνικό κίνημα του “ρομαντισμού” τον 19ο αιώνα. Οι παραπάνω προτάσεις είναι συμβατές με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας. Η διαθεματικότητα, επίσης, μπορεί να βρει εφαρμογή στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Μουσειακής Αγωγής, των Εικαστικών και της Τεχνολογίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE