Κοραης- Ρηγας-Υψηλαντης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Μια υπέροχη λιθογραφία του 1849 που απεικονίζει τρεις από τους πρωτεργάτες της ελληνικής επανάστασης του 1821: τον Δάσκαλο του Γένους Αδαμάντιο Κοραή, τον φλογερό οραματιστή Ρήγα Βελεστινλή και τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά την επεξεργασία της προετοιμασίας του αγώνα του 1821. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα εικονιζόμενα πρόσωπα και στη συνέχεια, χωρισμένα σε ομάδες, αναζητούν πληροφορίες (από εγκυκλοπαίδειες, το διαδίκτυο ή τα βιβλία τους) και παρουσιάζουν στην τάξη τα σημαντικότερα έργα ή τις σημαντικότερες ιδέες του καθενός. Προσπαθούν να απαντήσουν στο (ανοικτό) ερώτημα: Γιατί απεικονίζονται μαζί ο Κοραής, ο Βελεστινλής και ο Υψηλάντης; Η ανίχνευση των κοινών στοιχείων των εικονιζόμενων προσώπων αποτελεί αφορμή για τη γνωριμία της δράσης τους και τη μελέτη των απόψεών τους. Ως επέκταση μπορούν να υποδυθούν τρεις μαθητές τους αντίστοιχους ρόλους και να δραματοποιήσουν αρχικά κάποιο στιγμιότυπο από τη ζωή του καθενός και στη συνέχεια μια υποτιθέμενη συνάντηση των τριών στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα του 1800 (με τη συγγραφή σχετικών διαλόγων).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Απαιτείται προβολικό μηχάνημα ή διαδραστικός πίνακας
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2030
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE