Κλεανθης Τριανταφυλλος, Σε μια μικρη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ένα τετράστιχο ποίημα με τίτλο "Σε μια μικρή" του σατυρικού ποιητή και δημοσιογράφου Κλεάνθη Τριαντάφυλλου (ψευδώνυμο Ραμπαγάς), που δημοσιεύτηκε στο Ημερολόγιο Σκόκου το 1908. Το Ημερολόγιο Σκόκου έχει ενταχθεί στην ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Το ποίημα έχει ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία και ανήκει στην παραδοσιακή ποίηση. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της ποίησης του 19ου αιώνα, καθώς και γνωριμία με τον ποιητή Κλεάνθη Τριαντάφυλλο που μαζί με τον Βλάση Γαβριηλίδη,ίδρυσε το πολιτικό και σατιρικό περιοδικό Ραμπαγάς. Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας για να έρθουν σ' επαφή οι μαθητές με το έργο του Κλεάνθη Τριαντάφυλλου και γενικότερα με την παραδοσιακή ποίηση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να μελετήσουν ποιήματα που ανήκουν σε διαφορετικά ρεύματα ώστε να κατανοήσουν τις αλλαγές από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση μέσα στο χρόνο. Η κάθε ομάδα θα μελετήσει από ένα λογοτεχνικό ρεύμα (ρομαντισμός, παρνασσισμός, συμβολισμός, υπερρεαλισμός, μοντερνισμός).Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές το συγκεκριμένο ποίημα καθώς και κάποια άλλα που θα έχει επιλέξει και τους καλεί να εντοπίσουν μόνοι τους τα χαρακτηριστικά στοιχεία που έχει κάθε ποίημα (θέμα, γλώσσα, ύφος, ομοιοκαταληξία κτλ.). Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές τα πορίσματα της μελέτης τους ώστε να τους καθοδηγήσει σωστά και να ξεκαθαρίσει τυχόν ασάφειες. Στο τέλος, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη που θα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά στοιχεία κάθε ρεύματος ή ένα έντυπο ή ψηφιακό λεύκωμα με προσωπογραφίες ποιητών όπου δίπλα από κάθε εικόνα θα υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό ποίημά τους. Η δομή του λευκώματος θα αρχίζει με ποιητές που ανήκουν στον ρομαντισμό, μετά στον παρνασσισμό κτλ.. Θα ακολουθεί δηλαδή τη χρονολογική σειρά με την οποία αναπτύχθηκαν τα λογοτεχνικά ρεύματα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Κλ. Τριαντάφυλλος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE