Η αναπαράσταση κοσμεί το καθολικό (κεντρικός ναός) της Μονής Σταυρονικήτα. Ο Θεοφάνης μαζί με τον γιο του Συμεών εργάστηκαν ως ζωγράφοι στην Μονή κατά τη διετία 1545 - 46. Έργα του συναντώνται και σε άλλες αγιορείτικες μονές, ενώ νεανικό του έργο θεωρείται η τοιχογράφηση της Ιεράς Μονής Αγίου Νικολάου Αναπαυσά στα Μετέωρα. Η εικόνα του αγίου Χριστοφόρου είναι δείγμα της Κρητικής σχολής, τεχνοτροπία που άκμασε τον 16ο αιώνα. Δύο σχεδόν αιώνες πριν - με αφετηρία την Κωσταντινούπολη - είχε διαδοθεί η τεχνοτροπία της Μακεδονικής σχολής. Πιο αυστηρές και ασκητικές οι μορφές στην πρώτη, πιο ελεύθερες και ρεαλιστικές στη δεύτερη, που χαρακτηρίζεται από τις πιο πλατιές γραμμές, τα πιο φωτεινά χρώματα, την κίνηση. Τα δύο αυτά ρεύματα είναι δυνατόν να διδαχθούν κατ΄ αρχάς σε αντιπαραβολή, έτσι ώστε να γίνουν πιο εύκολα κατανοητές διαφορές και ομοιότητες. Τα έργα του Θεοφάνη αποτελούν κατάλληλο υλικό, αφού πρόκειται για έναν εξέχοντα εκπρόσωπο της Κρητικής σχολής. Για τους μαθητές του Δημοτικού η εικόνα είναι το μέσον για να γίνει το μάθημα των Θρησκευτικών περισσότερο ενδιαφέρον, αφού μπορούν μέσω της διδασκαλίας της σημαντικής (σημασίας) της εικόνας να κατανοήσουν θεολογικά στοιχεία.