Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μαζί με άλλα ομοειδή θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή δημιουργικότητας για τους μαθητές: Αναφορικά με την ποίηση του Κ. Π. Καβάφη οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τους εικαστικούς που έχουν εικονογραφήσει έργα του και να συνθέσουν τη δική τους εργασία, που θα αποτελεί τη συνισταμένη μιας πλειάδας πολύ σημαντικών νεοελλήνων καλλιτεχνών. Θα μπορούσε επίσης να τους ζητηθεί να εικονογραφήσουν οι ίδιοι ποίηση. Π.χ. Το Αρχείο Καβάφη σε συνεργασία με φορείς (Ίδρυμα Ωνάση, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) επιχειρεί να φέρει τους μαθητές σε επαφή με το καβαφικό έργο με έναν τρόπο βιωματικό, μέσα από κόμικς, εικαστικές παρεμβάσεις, ψηφιακά έργα, μουσική κτλ. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με πρωτοβουλία του δημιουργικού εκπαιδευτικού σε συνεργασία με τους μαθητές του.