Τραυματιες του Αλβανικου μετωπου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια ασπρόμαυρη φωτογραφία που παρουσιάζει τραυματίες που έχουν επιστρέψει στην Αθήνα από το Αλβανικό μέτωπο και μαζί με τους συγγενείς τους, περιμένουν υπομονετικά στο προαύλιο νοσοκομείου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 1940 από τη Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου. Παρατηρώντας τη φωτογραφία μπορούμε να παρουσιάσουμε και τις διαφορές στο τρόπο περίθαλψης αλλά και στα μέσα (π.χ. αναπηρικό καροτσάκι) σε σχέση με σήμερα και ειδικά σε περίοδο πολέμου που οι ανάγκες για νοσηλεία πολλαπλασιάζονται.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή τη φωτογραφία μπορεί να γίνει αναφορά στο Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και τη συμμετοχή της Ελλάδας κατά Ιταλών και Γερμανών σε αυτόν και ειδικότερα στο Ελληνοαλβανικό μέτωπο στο οποίο αναφέρεται το Μαθησιακό Αντικείμενο. Επίσης μπορούμε να εστιάσουμε στα αρνητικά και τον παραλογισμό που ακολουθεί κάθε πόλεμο, επειδή ουσιαστικά δεν υπάρχει νικητής, αλλά ένας λιγότερο και ένας περισσότερο χαμένος. Είναι συμβατό με τα αναλυτικά προγράμματα Δημοτικού Γυμνασίου και Λυκείου και μπορεί να διδαχτεί διαθεματικά με αρκετά αντικείμενα και κυρίως την Ιστορία. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί για μια έρευνα στον τρόπο και τα μέσα νοσηλείας παλαιότερα σε σχέση με σήμερα, αλλά και στην ίδια εποχή σε περίοδο Ειρήνης και Πολέμου. Θα μπορούσε επίσης να εκτυπωθεί και μαζί με άλλες φωτογραφίες να αξιοποιηθούν στην Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE