Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να την περιγράψουν. Στη συνέχεια καλούνται να αναζητήσουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες αναφορικά με: α) συλλογές προσωπογραφιών Ελλήνων λογοτεχνών, β) την "προσωπογραφία", ως είδος ζωγραφικής τέχνης, και γ) την "κρητιδογραφία" και τα χαρακτηριστικά της, ως μεθόδου ζωγραφικής τέχνης. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα καλείται να επιλέξει, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά της, και να μελετήσει τη ζωή και το έργο ενός Έλληνα λογοτέχνη, καθώς και να εντοπίσει σχετικές αναφορές, είτε για το δημιουργό, είτε για το λογοτεχνικό του έργο, σε έργα ζωγραφικής τέχνης. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν το υλικό που συγκέντρωσαν σε μια συνθετική εργασία, την οποία θα εμπλουτίσουν με προσωπικές δημιουργίες έργων τέχνης κρητιδογραφίας, μέσω των οποίων θα προσπαθήσουν να αναπαραστήσουν κεντρικά μοτίβα και συμβολισμούς της λογοτεχνικής παραγωγής του Έλληνα δημιουργού, του οποίου το έργο επέλεξαν να μελετήσουν.