Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι βασισμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Αρχικά, προτείνεται η αξιοποίηση της εικόνας στο πλαίσιο δραστηριότητας "Καταιγισμού Ιδεών". Στη συνέχεια, οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να διερευνήσουν και να μελετήσουν θέματα αναφορικά με παλαιότερες μορφές ενέργειας, όπως οι αλευρόμυλοι και να κάνουν συσχετισμούς και να δατυπώσουν συγκρίσεις με σημερινές αντίστοιχες πρακτικές. Ενδεικτικά, διαστάσεις μελέτης που θα μπορούσαν να τεθούν είναι: α) Ιστορία-Τεχνολογία των αλευρόμυλων, β) Αναφορές στη λογοτεχνία, στην τέχνη, στην προφορική παράδοση, γ) Οι αλευρόμυλοι ως τόποι πολιτιστικής κληρονομιάς, δ) Ο ρόλος των πολιτών στην αειφορική ανάπτυξη των περιοχών αυτών. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους στο πλαίσιο της ομαδικής εργασίας σε μια συνθετική παρουσίαση με θέμα "Προστασία-ανάδειξη φυσικού περιβάλλοντος και βιώσιμη ανάπτυξη".