Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Noli Me Tangere. Hagiography, 1945
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Αγιογραφία από το Καθολικό της Μονής Σταυρονικήτα στο Άγιο Όρος. Ο Θεοφάνης Στρελίτζας-Μπαθάς (Θεοφάνης ο Κρης), ο οποίος φιλοτέχνησε την αγιογραφία, θεωρείται ο κυριότερος εκπρόσωπος της Κρητικής Σχολής στην τέχνη τον 16ο αι. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερο ύφος, το οποίο συνδυάζει την τέχνη της εποχής των Παλαιολόγων με τη δυτική τέχνη. Στη συγκεκριμένη αγιογραφία απεικονίζεται η σκηνή της συνάντησης του Ιησού Χριστού με τη Μαρία Μαγδαληνή, μετά την Ανάσταση του Κυρίου. Όταν η Μαρία Μαγδαληνή προσπάθησε να τον αγγίξει, της απάντησε "Μη μου άπτου", με στόχο να της δώσει να καταλάβει πως μετά την Ανάστασή του δεν θα είναι πια μαζί με τους μαθητές του σωματικά, ως φθαρτός άνθρωπος. Η αγιογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου και στη Β΄ Λυκείου, κατά τη μελέτη της τέχνης την εποχή που ο Ελληνισμός βρισκόταν υπό Βενετική και Οθωμανική κατοχή, μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την αγιογραφία κατά τη μελέτη της τέχνης την εποχή που ο Ελληνισμός βρισκόταν υπό Βενετική και Οθωμανική κατοχή, προτρέποντας τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες. Προτείνεται να τους μοιράσει φύλλο εργασίας, το οποίο θα τους κατευθύνει στην παρατήρηση της εικόνας. Οι μαθητές θα κληθούν να καταγράψουν στο φύλλο εργασίας τα εξής στοιχεία: πρόσωπα που εικονίζονται, στάση και θέση των προσώπων, έκφραση των προσώπων, ενδύματα και διακόσμηση ενδυμάτων, αντικείμενα που κρατούν τα πρόσωπα, αντικείμενα που υπάρχουν στον χώρο, χρώμα φόντου, διάκοσμος φόντου, σύμβολα, επιγραφές. Ο εκπρόσωπος μίας ομάδας διαβάζει τις απαντήσεις και οι άλλες ομάδες σχολιάζουν και συμπληρώνουν τυχόν ελλείψεις. Η άσκηση αυτή μπορεί να αποτελέσει την απαρχή ώστε οι μαθητές στη συνέχεια να αναγνωρίσουν, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, στοιχεία της αγιογραφίας που καταδεικνύουν το ιδιαίτερο προσωπικό ύφος του καλλιτέχνη.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2131

LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Strelitzas-Bathas Theofanis, Στρελίτζας-Μπαθάς Θεοφάνης
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator