Το Μ. Α. μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας για την επαφή και εξοικείωση των μαθητών με τις τεχνικές συγγραφής πίνακα περιεχομένων, τις ανάγκες που υπηρετεί, καθώς και τον εντοπισμό διαφορών σε σχέση με το σύγχρονο τρόπο συγγραφής πίνακα περιεχομένων. Οι μαθητές μπορούν επίσης τόσο κατά την υλοποίηση των project της ευέλικτης ζώνης, όσο και κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων των Ερευνητικών εργασιών στο γυμνάσιο να αξιοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως πηγή, προκειμένου να διερευνήσουν ευρύτερα τα θέματα συγγραφής πίνακα περιεχομένων, όπως για παράδειγμα ποιες ανάγκες εξυπηρετεί, αν υπάρχει στις σύγχρονες έντυπες ή ηλεκτρονικές εφημερίδες, σε ποιο σημείο παρατίθεται και γιατί επιλέγεται αυτό το σημείο, αν υπάρχουν νέοι σύγχρονοι τρόποι αναζήτησης αυτής της πληροφορίας, αλλά και τις ανάγκες που οδήγησαν σε τυχόν διαφοροποιήσεις του τρόπου συγγραφής του πίνακα περιεχομένων.