• Οι μαθητές σχεδιάζουν και πραγματοποιούν επισκέψεις στα αντίστοιχα κτίρια που σώζονται ακόμα και σήμερα, παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, περιγράφουν, αναπαριστούν εικαστικά και τα επεξεργάζονται γραπτά ή προφορικά. • Οι μαθητές συζητούν για τη σημασία που είχαν οι σημαντικές δωρεές στο ελληνικό κράτος σε εθνικά και ευαγή ιδρύματα , όπως λ.χ. για την κατασκευή νοσοκομείων και σχολείων . • Οι μαθητές ανακοινώνουν στην τάξη αν υπάρχουν στον τόπο τους ή έχουν δει αντίστοιχα κτίσματα (ξωκλήσια, γεφύρια, πύργους, καστροχώρια, μοναστήρια κτλ.), συζητούν για τη θέση που βρίσκονται, για το σκοπό που κατασκευάστηκαν, ποιο σκοπό εξυπηρετούσαν και εξυπηρετούν σήμερα, από τι υλικά είναι κτισμένα, κ.λ.π.