Φωτογραφια αποψης της Αθηνας με τον Λυκαβηττο.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπόμαυρη φωτογραφία του 1897 που παρουσιάζει την Αθήνα και εστιάζεται στον Λυκαβηττό. Η φωτογραφία βρίσκεται στο Μουσείο Μπενάκη.Η πολεοδομική και αρχιτεκτονική κοσμογονία του 19ου αιώνα Το πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό έργο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από το 1834 έως τα τέλη του 19ου αιώνα θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί κολοσσιαίο. Στην πραγματικότητα μια νέα πόλη δημιουργήθηκε επάνω από τα ερείπια της ένδοξης Αθήνας της κλασικής αρχαιότητας και τα συντρίμμια της μικρής κωμόπολης της Τουρκοκρατίας που αριθμούσε λιγότερους από 10 χιλιάδες κατοίκους. Η υπενθύμιση της πολεοδομικής και αρχιτεκτονικής κοσμογονίας του 19ου αιώνα με τη βοήθεια χαρακτηριστικών εικόνων είναι απαραίτητη για να κατανοηθούν οι αλλαγές που έφερε στην ελληνική πρωτεύουσα ο 20ός αιώνας. Η Αθήνα του 19ου αιώνα με τα νεοκλασικά και ιστορικής μορφολογίας κτί́ριά της λειτούργησε ως σύμβολο πολιτισμικής αναγέννησης και προσπάθειας εξευρωπαϊσμού. Παράλληλα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας. Η ταυτότητα του νέου ελληνικού κράτους σφυρηλατήθηκε όχι μόνο με την παιδεία και τη γλώσσα αλλά και μέσα από την αστικότητα της νεοκλασικής πόλης με πρότυπο την Αθήνα. Η πολεοδομία και η αρχιτεκτονική του νεοκλασικισμού βοήθησαν τους νέους θεσμούς να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους και αποδείχθηκαν χρήσιμα εργαλεία για την ομογενοποίηση ενός πληθυσμού πολλαπλών και ετερογενών καταβολών. Στα τέλη του 19ου αιώνα η Aθήνα, πρωτεύουσα του νέου ελληνικού κράτους από το 1834, θα έχει συμπληρώσει τον αρχιτεκτονικό εκσυγχρονισμό και την πολεοδομική της συγκρότηση, αναδεικνύοντας παράλληλα τα μοναδικά αρχαία της μνημεία. Θα έχει εξελιχθεί σε μια μεσογειακή πρωτεύουσα ικανή να φιλοξενήσει, παρά την πτώχευση του 1895, τους πρώτους Oλυμπιακούς Aγώνες των νεότερων χρόνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οικιστική ανάπτυξη της πόλης της Αθήνας και τη διαφοροποίηση στη δόμηση και στην έκρηξη της αστυφυλίας τον 20ο αιώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE