Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο Δημοτικό, όσο και στο Γυμνάσιο, με την ανάλογη, βέβαια, διαφοροποίηση της προσέγγισης. Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με αντιπροσωπευτικά δείγματα ποίησης διαφορετικών λογοτεχνικών κινημάτων, όπως ο Ρομαντισμός και ο Νατουραλισμός. Παρακινούνται να εργαστούν σε ομάδες και να εντοπίσουν τις διαφορές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στοιχεία του κάθε είδους σχετικά με τη δομή, το ύφος και την τεχνική γραψίματος. Στη συνέχεια συγκρίνουν τις απόψεις τους με αυτές του Δημαρά για τα ίδια λογοτεχνικά έργα. Ακολουθεί συζήτηση και καταλήγουν σε διαπιστώσεις.