Korais Adamantios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο (ΜΑ) αποτυπώνεται ως λιθογραφία ο Αδαμάντιος Κοραής (1748 –1833),. Ήταν Έλληνας φιλόλογος με βαθιά γνώση του ελληνικού πολιτισμού. Ο Κοραής είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του νεοελληνικού διαφωτισμού και μνημονεύεται, ανάμεσα σε άλλα, ως πρωτοπόρος στην έκδοση έργων αρχαίας ελληνικής γραμματείας, αλλά και για τις γλωσσικές του απόψεις στην υποστήριξη της καθαρεύουσας, σε μια μετριοπαθή όμως μορφή της με σκοπό την εκκαθάριση των πλείστων ξένων λέξεων που υπήρχαν στη γλώσσα του λαού.. Ο Κοραής υπήρξε ο μεγαλύτερος φιλόλογος της νεότερης Ελλάδας. Εξέδωσε 66 τόμους βιβλίων. Από αυτούς οι 17 αποτελούν την «Ελληνική Βιβλιοθήκη» και οι 9 τα «Πάρεργα της Ελληνικής Βιβλιοθήκης». Ενδιαφέρουσες και οι απόψεις του για την εκπαίδευση σύμφωνα με τις οποίες, ο προβληματισμός του κάλυπτε διάφορες πτυχές της εκπαίδευσης: οργάνωση και λειτουργία των σχολείων, μεθόδους διδασκαλίας, Βασικές του ιδέες ήταν η ανάγκη «μετακένωσης» της δυτικής παιδείας στην Ελλάδα και ο εκσυγχρονισμός της διδασκαλίας, διδακτέα ύλη και σχολικά βιβλία, κατάρτιση διδασκάλων και εκπαίδευση μαθητών. Τον όρο μετακένωσις τον έπλασε ο Κοραής για να αποδώσει το αίτημα της αξιοποίησης των δυτικών επιτευγμάτων, που μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής προσπάθειας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο (ΜΑ) αποτυπώνεται η φωτογραφία του Αδαμάντιου Κοραή. Το (ΜΑ) παρέχει στον εκπαιδευτικό οπτικό υλικό με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και να έρθουν σε επαφή με μεγάλους εθνικούς ευεργέτες αλλά και πνευματικούς ηγέτες της νεότερης Ελλάδας. Δραστηριότητες που ενδεικτικά προτείνονται είναι: • Σχολιάζουν αντίστοιχα κείμενα που περιέχουν απόψεις των ∆ασκάλων του Γένους. • Οι μαθητές πραγματοποιούν επίσκεψη,( πραγματική / εικονική) στην βιβλιοθήκη του Κοραή παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, αναπαριστούν εικαστικά, περιγράφουν γραπτά ή προφορικά και επεξεργάζονται. • Μελετούν αποσπάσματα κειμένων σχετικά µε το γλωσσικό ζήτημα και τα σχολιάζουν. • Οι μαθητές συζητούν για τη σημασία που είχαν οι σημαντικές δωρεές στο ελληνικό κράτος σε εθνικά και ευαγή ιδρύματα , όπως λ.χ. για την κατασκευή νοσοκομείων και σχολείων . • Οι μαθητές ανακοινώνουν στην τάξη αν υπάρχουν στον τόπο τους ή έχουν δει αντίστοιχα κτίσματα (ξωκλήσια, γεφύρια, πύργους, καστροχώρια, μοναστήρια κτλ.), συζητούν για τη θέση που βρίσκονται, για το σκοπό που κατασκευάστηκαν, ποιο σκοπό εξυπηρετούσαν και εξυπηρετούν σήμερα, από τι υλικά είναι κτισμένα, κ.λ.π.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
18ος αιώνας μ. Χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE