Με αφόρμηση τη φωτογραφία του λογοτέχνη, μικρά αποσπάσματα από το έργο του Πέτρου Αμπατζόγλου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ιδιαίτερα στο Λύκειο (Γενικό και Επαγγελματικό) αλλά και στο Γυμνάσιο, ως παράλληλο κείμενο στην ενότητα της Μεταπολεμικής και Σύγχρονης Λογοτεχνίας. Στο Λύκειο μπορεί να είναι αξιοποιήσιμα αποσπάσματα του έργου του και στις τρεις τάξεις, θεματικά ή ειδολογικά. Ο εκπαιδευτικός μέσα από ένα σενάριο μπορεί να φέρει τους μαθητές του σε επαφή π.χ. με τον λόγο της μεταπολιτευτικής γενιάς στην Ελλάδα. Ο Πέτρος Αμπατζόγλου αποτελεί έναν εκπρόσωπό της. Επίσης κάποια αποσπάσματα μπορεί να είναι αξιοποιήσιμα στην ενότητα π.χ. «Τα φύλα στη Λογοτεχνία». Βασικός σκοπός της διδασκαλίας της λογοτεχνίας είναι «η κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό». Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν κείμενα από όλο το φάσμα της πολιτισμικής παραγωγής. Οι μαθητές θα μάθουν να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τις αξίες και τις ιδέες που ενυπάρχουν στα λογοτεχνικά κείμενα. Οι μαθητές θα μάθουν να κατανοούν ότι οι πολιτισμικές αξίες σχετίζονται με τον χώρο, τον χρόνο και την κοινωνική ομάδα που τις παράγει, είναι επομένως προσδιορισμένες ιστορικά, γεγονός που δικαιολογεί τη σχετικότητα αλλά και την ποικιλία τους. Οι μαθητές θα μάθουν επίσης να διερευνούν την ιστορικότητά τους και να τοποθετούνται κριτικά απέναντι σε αυτές. Ανάμεσα στις αναμενόμενες δεξιότητες των μαθητών είναι και η αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη προσωπική άποψη για τα κείμενα που διαβάζουν.