Ιωαννης Καποδιστριας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ελαιογραφία που απεικονίζει τον Ιωάννη Καποδίστρια Έλληνα διπλωμάτη και πολιτικό που διετέλεσε πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας και θεμελιωτής του σύγχρονου Ελληνικού κράτους. Το 1817 συμβάλλει στη δημιουργία του ομοσπονδιακού συστήματος της Ελβετίας(Καντόναι). Ως υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας υποστήριξε παρασκηνιακά ενώπιον της "Ιεράς Συμμαχίας" τον αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία. Γι αυτό τον λόγο διαφώνησε με το Τσάρο και αναγκάστηκε σε παραίτηση.Παρ' όλα αυτά αρνήθηκε να αναλάβει την αρχηγία της Φιλικής Εταιρίας πιστεύοντας ότι οι συνθήκες δεν ήταν οι καταλληλότερες εξ΄αιτίας των συμφερόντων των Μεγάλων Δυνάμεων εκείνης της εποχής. Ως πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας επιδόθηκε στη δημιουργία κράτους εκ του μηδενός βάζοντας τα θεμέλια στη διοίκηση, στην άμυνα, στην εκπαίδευση, στη δικαιοσύνη και στην οικονομία. Αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις δημιουργώντας τακτικό στρατό. Ίδρυσε το Εθνικό Νομισματοκοπείο και καθιέρωσε τον φοίνικα ως εθνικό νόμισμα. Κατασκεύασε νέα σχολεία και εισήγαγε την αλληλοδιδακτική μέθοδο. Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη γεωργία ιδρύοντας τη Γεωργική σχολή της Τίρυνθας και εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας.Ως Κυβερνήτης της Ελλάδος αρνήθηκε να δεχθεί μισθό και διέθεσε όλη του την περιουσία για τις ανάγκες του κράτους.Οι πολιτικές κινήσεις του Καποδίστρια και ο απολυταρχικός τρόπος διοίκησης που εφάρμοσε προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια οργανωμένων ομάδων που θίγονταν τα συμφέροντά τους με αποτέλεσμα τη δολοφονία του το 1831.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η λιθογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για τη δημιουργία δράσεων ομαδοσυνεργατικού και διερευνητικού χαρακτήρα όπως: Η συμβολή του στο διαχωρισμό της Ελβετίας σε σε 19 αυτόνομα κρατίδια, τα καντόνια και στη διαμόρφωση του Ελβετικού συντάγματος και της Ελβετικής ουδετερότητας. Ο ορισμός του ως υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας και η παρασκηνιακή δράση του για τον αγώνα των Ελλήνων μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δραστηριότητες που σκοπέυουν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας και τον συσχετισμό των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων εκείνης της εποχής. Η διερεύνηση των λόγων που τον ώθησαν να αρνηθεί την ηγεσία της Φιλικής Εταιρείας. Το ενδιαφέρον του για την εκπαίδευση μπορεί να γίνει αφορμή για δράστηριότητες που θα έχουν ως στόχο τους τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκαν οι πρωτοβουλίες του, η ανάλυση της αλληλοδιδακτικής μεθόδου και η αναγκαιότητα εφαρμογής της κάτω από τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες εκείνης της εποχής. Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας διάφορες πηγές από το διαδίκτυο μπορούν να αξιολογήσουν τα μέτρα που πήρε για την ανόρθωση της οικονομίας και για την άμυνα της χώρας. Επίσης στη διερεύνηση πηγών που να αναφέρονται στις διπλωματικές κινήσεις που έκανε για να αυξήσει τα όρια του Ελληνικού κράτους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE