Πολεμικαι ημεραι: Αναμνησεις εκ Πλακας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για κείμενο δημοσιευμένο το 1902 στο δημοφιλές στην εποχή του Ημερολόγιον Σκόκου (1886-1918), στις σελίδες του οποίου φιλοξενήθηκαν πολλοί από τους εκπροσώπους της λογοτεχνικής γενιάς του 1880. Το συγκεκριμένο αυτό κείμενο που υπογράφεται από τον Σταύρο Π. Θεοχάρη έχει τη μορφή απομνημονευμάτων ή ημερολογίου ενός στρατιώτη κατά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897, ο οποίος έληξε με ταπεινωτική ήττα και συνθηκολόγηση της Ελλάδας (εξ ου και η επωνυμία του Ατυχής Πόλεμος). Το ημερολόγιο, που έχει χαρακτηριστικά διηγήματος και είναι γραμμένο σε γλαφυρό ύφος στην καθαρεύουσα, αποτυπώνει επεισόδια από την καθημερινή ζωή, αλλά και τα συναισθήματα των απλών στρατιωτών στα πεδία των μαχών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως πρωτογενής πηγή στο πλαίσιο της Νεότερης Ιστορίας σε διερευνητική δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές «βλέπουν» έναν πολύ σημαντικό ως προς την εξέλιξη πόλεμο μέσα από την οπτική ενός απλού στρατιώτη, ο οποίος κάθε άλλο παρά ως Ατυχή τον βιώνει. Επίσης το κείμενο, λόγω του ιδιαίτερου από λογοτεχνική άποψη κειμενικού είδους στο οποίο ανήκει, αλλά και του κεντρικού του θέματος, προσφέρεται και για διαθεματική δραστηριότητα στο πλαίσιο της Λογοτεχνίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Memoir -(Auto)biography - Diary Memoir -(Auto)biography - DiaryMemoir -(Auto)biography - Diary
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σταύρος Π. Θεοχάρης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE