Η εν Σαλαμινι ναυμαχια (αποσπασμα εκ της τραγωδιας του Αισχυλου Οι Περσαι)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο (ΜΑ) αποτυπώνεται αποσπασματικό κείμενο από την τραγωδία του Αισχύλου, ¨οι Πέρσες¨ με θέμα την ναυμαχία της Σαλαμίνας. Η τραγωδία «Πέρσες» (αυθεντικός αρχαίος τίτλος: Πέρσαι), είναι το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, θεωρείται η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία. Επίσης είναι η πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα (και μάλιστα μόνο κατά επτά χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό): πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το (ΜΑ) παρέχει στον εκπαιδευτικό οπτικό υλικό με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και να έρθουν σε επαφή με σημαντικά είδη της ελληνικής λογοτεχνίας. Δραστηριότητες που ενδεικτικά προτείνονται είναι: • Παρακολούθηση και σχολιασμός πρότυπων θεατρικών παραστάσεων αρχαίου δράματος από βίντεο. ομαδικές εργασίες µε αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και άλλου εκπαιδευτικού υλικού (cd-rom Δημόσιος και ιδιωτικός βίος των αρχαίων Ελλήνων, βιντεοταινία για το Αρχαίο ελληνικό θέατρο του Π.Ι.). • Οργάνωση µμαθητικών θεατρικών παραστάσεων (ομαδικές εργασίες για σκηνικά, χορό, μουσική κτλ.). • Επισκέψεις σε αρχαία θέατρα (τοποθεσία, ηχητική, μέρη θεάτρου, σκηνική λειτουργία) • Ασκήσεις που να καλύπτουν τη γνώση της γραμματικής και του συντακτικού, την κατάκτηση του λεξιλογίου, τη σύγκριση µε στοιχεία της Ν.Ε. και την ικανότητα κατανόησης κειμένου. Ενδεικτικά: α) για τη γνώση της γραμματικής και του συντακτικού, αντικειμενικού τύπου: - πολλαπλής επιλογής διαφόρων τύπων - συμπλήρωσης κενών - αντιστοίχισης, διάζευξης κ.ά µμετασχηματισμού φράσεων ή προτάσεων (από τον έναν αριθμό ή χρόνο στον άλλο) β) για την κατάκτηση του σημασιολογικού επιπέδου της γλώσσας: - αναγνώρισης της σημασίας των λέξεων από τα συμφραζόμενα - κυριολεκτικής ή µμεταφορικής χρήσης της κατάλληλης λέξης σε προτάσεις που κατασκευάζουν οι µμαθητές ή που τους δίδονται - αντιστοίχισης λέξεων ως προς τη σημασία ή το γραμματικό τύπο - δημιουργίας οικογενειών ομόρριζων λέξεων γ) για την κατανόηση και απόδοση του περιεχομένου των κειμένων: ανοικτού ή κλειστού τύπου κατά περίπτωση, που απαιτούν µία προσωπική στάση ή εκτίμηση του μαθητή για το θέμα του κειμένου, τη δράση ή τη στάση των προσώπων και τα περιγραφόμενα στοιχεία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2357
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Text types Text typesText types > Narration NarrationNarration
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Αισχύλος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΝΤΙΚΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE