Η βυζαντινή εικόνα προσφέρεται για μελέτη ή αφόρμηση σε τρία γνωστικά αντικείμενα: α) Θρησκευτικά, β) Αισθητική Αγωγή - Ιστορία της Τέχνης, γ) Ιστορία (Μεσαιωνική-Βυζαντινή Ιστορία, 7ος μ.Χ. αι.) Είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί και για διαθεματική προσέγγιση. Ωστόσο, στο μάθημα των Θρησκευτικών μπορεί να αξιοποιηθεί πληρέστερα, καθώς άπτεται τόσο της εκκλησιαστικής τέχνης (ζωγραφική και υμνωδία), όσο και της εκκλησιαστικής ιστορίας και μάλιστα σε σχέση με την πολιτική-στρατιωτική ιστορία της αυτοκρατορίας. Το γεγονός ότι το έργο απεικονίζει τους 24 οίκους του ύμνου σε ακροστιχίδα, μπορεί να αξιοποιηθεί και για διαθεματική προσέγγιση στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας (Αρχαία-Βυζαντινά και Λόγια Κείμενα), όπου είναι δυνατόν να διδαχθεί το κείμενο του ύμνου σε ομαδοσυνεργατική: οι ομάδες μαθητών θα κληθούν να συνδέσουν την επιμέρους εικόνα με τον αντίστοιχο οίκο και να τον μεταφράσουν ερμηνεύοντας ταυτόχρονα και την εικονογραφία. Με τον τρόπο αυτο το μάθημα των θρησκευτικών συνδέεται με την ελληνική γλώσσα και την υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά και αποκτά νέα διάσταση στην συνείδηση των μαθητών.