Ypsilantis Alexandros
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαλκογραφία βασισμένη σε πρωτότυπη ελαιογραφία που απεικονίζει τον Αλέξανδρο Υψηλάντη, αρχηγό της εθνικής απελευθερωτικής επανάστασης του 1821. Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ήταν στρατιωτικός και διανοούμενος, γιος του Φαναριώτη ηγεμόνα της Μολδοβλαχίας Κωνσταντίνου Υψηλάντη. Γεννήθηκε την 1η Δεκεμβρίου του 1792 στην Κωνσταντινούπολη. Μετέβη στην Πετρούπολη όπου φοίτησε στη Σχολή του Σώματος των Βασιλικών Ακολούθων. Υπηρέτησε στα σώματα της Ρωσικής αυτοκρατορικής φρουράς όπου διακρίθηκε και έφτασε στο βαθμό του υποστρατήγου. Διαπνεόμενος από πατριωτικά αισθήματα, αποδέχτηκε τον Μάρτιο του 1820 την αρχηγία της Φιλικής Εταιρείας που του προσέφερε ο Εμμανουήλ Ξάνθος και βοήθησε στην οργάνωσή της αλλά και στην καλλιέργεια της ιδέας ότι πίσω από την επανάσταση βρισκόταν η ίδια η Ρωσία. Στις 7 Ιουνίου 1821 ξεκίνησε τις εχθροπραξίες της επανάστασης στο Δραγατσάνι και λόγω απειρίας το στρατιωτικό του σώμα κατεστράφη ολοσχερώς. Συνελήφθη από τους Αυστριακούς και φυλακίστηκε ως το 1827. Πέθανε 2 μήνες μετά την απελευθέρωσή του χωρίς να μπορέσει, αν και το επιθυμούσε, να βοηθήσει περισσότερο την πατρίδα του. Τα οστά του έχουν μεταφερθεί στην Αθήνα στο μνημείο του Αλέξανδρου Υψηλάντη στο Πεδίον του Άρεως.
Αναπαραγωγή πρωτότυπης ελαιογραφίας (κλισε ελαιογραφίας) από πρωτότυπο έργο της Γενναδείου βιβλιοθήκης. Πιθανώς ανήκει στους 116 τόμους λευκωμάτων (Scrapbooks) που άφησε στη Γεννάδειο βιβλιοθήκη ο Ιωάννης Γεννάδιος και αναφέρονται στη νεότερη ιστορία, αρχιτεκτονική, λαογραφία εθνολογία κ.λπ. του νέουελληνικού κράτους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα του Αλέξανδρου Υψηλάντη, παραπομπή στο πρόσωπο που απεικονίζει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα ηλικιακά επίπεδα, από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού ως και το Λύκειο, για να προσθέσει εικαστική πληροφορία σε μαθήματα ή άλλες εκπαιδευτικές δράσεις που σχετίζονται με την επανάσταση του 1821. Οι μαθητές μπορούν να οπτικοποιήσουν την εικόνα του μεγάλου ηγέτη πατριώτη που δέχτηκε να θυσιάσει τη θέση και τα προνόμια που απολάμβανε ως μέλος της ρωσικής στρατιωτικής αριστοκρατίας και να αναλάβει την αρχηγία μιας επαναστατικής οργάνωσης (Φιλική Εταιρεία) και τελικά της επανάστασης του 1821 με αποτέλεσμα να του στοιχίσει την ελευθερία και τελικά και τη ζωή του. Σε δεύτερο επίπεδο μπορεί ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει την εικόνα και την πορεία του Υψηλάντη για να αναφερθεί στην εποχή και στις διπλωματικές ισορροπίες.Ποιες δυνάμεις ευνοούσαν και ποιες αντιδρούσαν στην ελληνική επανάσταση. Πως η δημιουργία ενός νέου ανεξάρτητου κράτους στο πλαίσιο της παρακμάζουσας οθωμανικής αυτοκρατορίας επηρέαζε τα συμφέροντα κυβερνήσεων και συμμαχιών. Τέλος η παρουσία του συγκεκριμένου προσώπου στο τιμόνι της Φιλικής Εταιρείας, μπορεί να δείξει τον συμβολικό επηρεασμό της θέλησης των Ελλήνων αγωνιστών και στη μεταβολή τη θέλησής τους ώστε να μπουν στον αγώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE