Καποδιστριας Ιωαννης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαλκογραφία στην οποία απεικονίζεται ο Ιωάννης Καποδίστριας (1776-1831). Έλληνας πολιτικός και διπλωμάτης. Διετέλεσε Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας και πρώτος Κυβερνήτης του ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους, το οποίο ίδρυσε εκ θεμελίων και με την προσωπική του περιουσία. Στις 30 Μαρτίου 1827 η Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους. Έβαλε τέλος στις εμφύλιες διαμάχες και επιδόθηκε αμέσως στο έργο της δημιουργίας κράτους από το μηδέν. Αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις υπό ενιαία διοίκηση, οργάνωσε την εκπαίδευση με τη δημιουργία των αλληλοδιδακτικών σχολείων και ενδιαφέρθηκε αποφασιστικά για τη γεωργία, που αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας. Δεδομένου ότι επέλεξε ένα συγκεντρωτικό τρόπο διακυβέρνησης, στις 27 Σεπτεμβρίου 1831 ο Ιωάννης Καποδίστριας δολοφονήθηκε από τους πολιτικούς του αντιπάλους. ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/195#ixzz3eWfdLjuo

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η προσωπογραφία του Ιωάννη Καποδίστρια μπορεί να αποτελέσει το ερέθισμα/αφόρμηση στο μάθημα της Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν το τη ζωή και το έργο του και να τον εκτιμήσουν ως σημαντική ιστορική προσωπικότητα που θεμελίωσε το ελληνικό κράτος. Ιδιαίτερα, να κρίνουν τον συγκεντρωτικό τρόπο διακυβέρνησης του κράτους και να αξιολογήσουν τις ενέργειές του για την οργάνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και της εθνικής οικονομίας. Μεθοδολογικά, παρατηρούν τη φωτογραφία και διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα για τη ζωή και το έργο του: “Ποια ήταν η σταδιοδρομία του ως διπλωμάτης και πολιτικός;”, “Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του κράτους που διαμόρφωσε;”, “Γιατί θεωρείται σημαντική ιστορική προσωπικότητα του 20ού αιώνα;”, “Πώς κρίνεται τις ενέργειές του για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας;”, “Συμφωνείτε με την επιλογή του να στηρίξει την βασική εκπαίδευση στο αλληλοδιδακτικό σχολείο; ”. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Καλαρρυτιώτης Ν. Παπ. Γεωργ.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΑΜΑΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE