Τραπιστης μοναχος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα, αντίγραφο έργου του Horace Vernet, παρουσιάζει Ζουάβο, τραπιστή μοναχό να προσεύχεται γονατισμένος μπροστά σε τάφο. Ο μοναχός, ο οποίος φορά το χαρακτηριστικό μοναχικό ένδυμα των τραπιστών μοναχών, έχει τα χέρια διπλωμένα και κρυμμένα στα μανίκια του ράσου του και το βλέμμα του χαμηλωμένο, σημάδι ενδοσκόπησης και περίσκεψης που παραπέμπει στα ιδιαίτερα ήθη των τραπιστών μοναχών και ιδιαίτερα στην πρακτική της άσκησης στην απόλυτη σιωπή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, όπου μπορεί να γίνει αναφορά στην ιστορία των Ζουάβων οι οποίοι ουδέποτε υποτάχτηκαν στους Τούρκους, να γίνουν διαπολιτισμικές συσχετίσεις και να αναζητηθούν ομοιότητες στα ήθη, τις αξίες και τις συμπεριφορές διαφορετικών πολιτισμικών και εθνοτικών ομάδων (Μανιάτες-Ζουάβοι) και να αναζητηθούν οι αιτίες της ιδιαίτερης αυτής στάσης. Στο μάθημα των Θρησκευτικών, θα γίνουν αναφορές σε πρακτικές μοναχισμού στα χριστιανικά και μη χριστιανικά θρησκεύματα καθώς και στις συνθήκες και πρακτικές (ιεραποστολές, προσηλυτισμός κλπ.) εξάπλωσης του Ρωμαιοκαθολικισμού στην επικράτεια του αραβικού κόσμου ή και σε άλλες περιοχές της γης. Στο μάθημα των Εικαστικών, θα συζητηθεί ο τύπος της αναπαράστασης και θα γίνει αναφορά στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της σύνθεσης. Οι μαθητές θα συζητήσουν τους τρόπους και τα μέσα που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης για να επιτύχει την απόκοσμη αίσθηση γαλήνης στο έργο του, θα αναζητήσουν και θα μελετήσουν έργα με παρόμοιο περιεχόμενο και ατμόσφαιρα και θα διερευνήσουν τις ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο οργάνωσης της σύνθεσης και της αξιοποίησης των μορφικών στοιχείων με συγκεκριμένο σκοπό. Επιπλέον, εφαρμόζοντας στην πράξη τις νέες γνώσεις θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν εικόνες με παρόμοια ατμόσφαιρα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2438
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Λατρεία WorshipΛατρεία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ