Το άρθρο προσφέρεται ως μαθησιακό υλικό ερευνητικής εργασίας με διαφορετικές εννοιολογικές προεκτάσεις, όπως για παράδειγμα ιστορικές, κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα των αρχών τους 20ού αιώνα, ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και ολυμπιακό ιδεώδες, αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης. Αρχικά, οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να μελετήσουν το κείμενο και να εντοπίσουν τον προβληματισμό που αυτό εκφράζει. Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να συμμετάσχουν σε διάλογο ώστε να διατυπώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα του άρθρου. Επίσης, καλούνται να διερευνήσουν επιλεγμένες από τον εκπαιδευτικό συμβατικές ή/και ηλεκτρονικές πηγές, ώστε να μελετήσουν τα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας των αρχών του 20ού αιώνα και να τα συσχετίσουν με το περιεχόμενο του άρθρου. Τέλος, οι μαθητές παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους σε μια ομαδική συνθετική εργασία εστιάζοντας στη σύγκριση της ελληνικής κοινωνίας εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.