Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ως έναυσμα για να τεθθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: την προσφορά του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε’ στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, τη σημασία της ιστορικής παιδείας στη διαμόρφωση κοινωνικής και εθνικής συνείδησης κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για παρατήρηση μαζί μ’ άλλα έργα της ίδιας ιστορικής περιόδου και να καλλιεργηθεί η κριτική και δημιουργική μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Μέσω της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα στο πλαίσιο του περιεχομένου της διδακτικής ενότητας, των γεγονότων και των προσώπων στα οποία αναφέρεται και κατανοεί τις δυνατότητες των έργων τέχνης να λειτουργούν ως ιστορικές πηγές, καθώς και την επίδραση του ιστορικού παρελθόντος και των ιστορικών προσώπων εν γένει στην Τέχνη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα: α) της Νεοελληνικής Γλώσσας οι μαθητές να ασκηθούν στην περιγραφή της εικόνας ή τη δημιουργία λεζάντας, β) των Θρησκευτικών ή των Ερευνητικών Εργασιών να εκπονήσουν project για τη συμβολή του κλήρου στην Ελληνική Επανάσταση, γ) της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές να εξασκηθούν στην ανάγνωση της εικόνας, να μάθουν για την τεχνική της ξυλογραφίας και να κατανοήσουν το σημαντικό ρόλο του θρησκευτικού στοιχείου στην τέχνη, καθώς και να διαπιστώσουν ότι πρόσωπα/ προσωπικότητες αποτελούν συχνό κι αγαπημένο θέμα ποικίλης καλλιτεχνικής έκφρασης και δ) στις άτυπες μορφές γραμματισμού οι μαθητές με τις πολυμεσικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εικόνα μαζί με άλλα σημαντικά πρόσωπα της ίδιας ιστορικής περιόδου, προκειμένου να οργανώσουν τη σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου και να δημιουργήσουν συνεργατικά προβολή παρουσίασης, ιστορική ψηφιακή αφήγηση, λεζάντες κ.ά.