Primo Ministro Charilaos Trikoupis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του Χαρίλαου Τρικούπη (1832 – 1896), η οποία περιλαμβάνεται στον ΠΑΝΔΕΚΤΗ και ανήκει στην ψηφιοποιημένη συλλογή "Νεοελληνική εικονιστική προσωπογραφία" του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών. Η πολιτική μορφή του Χαρίλαου Τρικούπη κυριαρχεί την εικοσαετία (1875-1895) που είναι μια περίοδος η οποία συμπυκνώνει ολόκληρη την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ιστορία της Ελλάδας. Σ’ αυτή την περίοδο έγιναν θεσμικές μεταρρυθμίσεις που αντέχουν μέχρι σήμερα, όπως η «αρχή της δεδηλωμένης» και έγιναν προσπάθειες εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης, του στρατεύματος της οικονομίας. Στην τελευταία περίοδο της πρωθυπουργίας του (1893-1895 ) η Ελλάδα πτώχευσε και σταμάτησε μονομερώς να αποπληρώνει δάνεια που είχε λάβει από το εξωτερικό. Η κυβέρνηση Τρικούπη παραιτήθηκε μετά την ανακοίνωση της πτώχευσης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ως έναυσμα για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: την πολιτική σταδιοδρομία του Χαρίλαου Τρικούπη, την αρχή της δεδηλωμένης, την πτώχευση της Ελλάδας και σύνδεση με σύγχρονα γεγονότα, το δημόσιο εκσυγχρονισμό της Ελλάδας, τον «πολιτιστικό δυϊσμό» της χώρας, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση μαζί μ’ άλλα έργα ιστορικών – πολιτικών προσώπων της ίδιας ιστορικής περιόδου και να καλλιεργηθεί η κριτική και δημιουργική μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Μέσω της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα στο πλαίσιο του περιεχομένου της διδακτικής ενότητας, των γεγονότων και των προσώπων στα οποία αναφέρεται και κατανοεί τις δυνατότητες των έργων τέχνης να λειτουργούν ως ιστορικές πηγές, καθώς και την επίδραση του ιστορικού παρελθόντος και των ιστορικών προσώπων εν γένει στην Τέχνη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα: α) της Νεοελληνικής Γλώσσας οι μαθητές να ασκηθούν στην περιγραφή της εικόνας ή τη δημιουργία λεζάντας, β) των Πολιτικών και κοινωνικών επιστημών & των Ερευνητικών Εργασιών να εκπονήσουν project για τη ζωή και το έργου του Χαρίλαου Τρικούπη και των πολιτικών του αντιπάλων ή να υλοποιήσουν project με θέμα: Πρωθυπουργοί της Ελεύθερης Ελλάδας, γ) της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές να εξασκηθούν στην ανάγνωση της εικόνας, να μάθουν για την φωτογραφία (αναλογική, ψηφιακή) και να κατανοήσουν την αλληλεπίδραση Ιστορίας και Τέχνης και δ) της Πληροφορικής για να γράψουν τις εργασίες τους στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, την προβολή παρουσίασης, την ιστορική ψηφιακή αφήγηση κ.ά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Other OtherOther
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE