Gennadios Georgios, scholar, (1756-1854)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον εκπαιδευτικό και λόγιο Γεώργιο Γεννάδιο. Ο Γεώργιος Γεννάδιος γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Θράκης το 1786 όπου είχαν καταφύγει οι κυνηγημένοι από τους Τούρκους γονείς του. Επέστρεψε στην γη καταγωγής του όπου έμαθε τα πρώτα του γράμματα και στη συνέχεια μαθήτευσε μεταξύ άλλων κοντά στον λόγιο Λάμπρο Φωτιάδη καθώς και στον Ερνέστο Ουεβέρο (Wilhelm Ernst Weber) στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας. Εργάστηκε ως δάσκαλος στη σχολή του Βουκουρεστίου και στην Οδησσό όπου ύστερα από πρόσκληση του Ιωάννη Καποδίστρια οργάνωσε την εκεί ελληνεμπορική σχολή. Επέστρεψε στο Βουκουρέστι με αντικείμενο την αναδιοργάνωση της εκεί σχολής όπου μεταξύ των εγκύκλιων μαθημάτων φρόντιζε να καλλιεργεί και τα πατριωτικά αισθήματα των νέων σπουδαστών του. Αποτέλεσμα της δράσης του αυτής ήταν πολλοί από τους μαθητές του να επανδρώσουν τον Ιερό Λόχο του Αλέξανδρου Υψηλάντη. Μετά την απελευθέρωση συμμετείχε ως εκπρόσωπος των Ηπειρωτών στη συνέλευση της Τροιζήνας αλλά κύριο μέλημά του παρέμενε η οργάνωση της παιδείας στο νεοϊδρυθέν κράτος. Εκλήθη από τον κυβερνήτη Καποδίστρια να οργανώσει την κεντρική Σχολή της Αίγινας καθώς και να συμβάλει στη σύνταξη γραμματικής και ανθολογίας τη ελληνικής γλώσσας. Μεγάλη συνεισφορά του στο Νέο Ελληνικό κράτος ήταν η ίδρυση της πρώτης Δημόσιας Βιβλιοθήκης (1832) η οποία απετέλεσε τη βάση για τη μετέπειτα Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος. Έθεσε τις βάσεις για την ίδρυση του Νομισματικού Μουσείου, του Εθνικού Τυπογραφείου, της Αρχαιολογικής Εταιρείας καθώς και της ως σήμερα ακμάζουσας Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Απεβίωσε στην Αθήνα το 1854 έχοντας προσφέρει τα μέγιστα για την αναγέννηση της άρτι ελευθερωθείσας πατρίδος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ζωή η πορεία και ο αγώνας του Γεώργιου Γεννάδιου για να κατορθώσει να μορφωθεί υπό τα δεδομένα της εποχής του και χωρίς τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις, αποτελούν διαχρονικό παράδειγμα ζωής για τους νέους. Η δράση του ως δασκάλου και πατριώτη στο χώρο των εκτός των συνόρων ελληνικών κοινοτήτων, καθώς και ο ρόλος του ως Διαφωτιστή και αφυπνιστή της εθνικής συνείδησης των νέων, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της δράσης των Ελλήνων λογίων της εποχής και του σημαντικού τους έργου στην πνευματική προετοιμασία του Γένους.Ο Γεώργιος Γεννάδιος με το διδακτικό το οργανωτικό και το συγγραφικό του έργο, μπορεί να συγκαταλεχθεί μεταξύ των κορυφαίων δασκάλων και Διαφωτιστών όπως του Βελεστινλή,του Κοραή, του Γαζή του Καίρη κ.ά. Σημαντικότατο μέρος του έργου του Γεννάδιου έχει συντελεστεί μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος στα πρώτα βήματα του νέου κράτους. Εκλήθη να συνεισφέρει στην οικοδόμηση μιας νέας σύγχρονης κρατικής οντοτητας. Έχοντας αναγνωριστεί οι ικανότητές του από τον Ιωάννη Καποδίστρια αναλαμβάνει πολύπλευρο έργο στον χώρο της εγκύκλιας παιδείας συμμετέχοντας οργανωτικά κι επιστημονικά σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα της εποχής αλλά και ευρύτερα οργανώνοντας μορφωτικούς φορείς με στόχο την ανύψωση του γενικότερου επιπέδου των πολιτών. Πλείστοι από αυτούς τους φορείς υφίστανται και λειτουργούν μέχρι και σήμερα,όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη,το Νομισματικό Μουσείο,η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, το Εθνικό Τυπογραφείο κ.α. Θεωρούμε απαραίτητο για τον νέο Έλληνα πολίτη να γνωρίζει το βίο και την πολιτεία των ανδρών πάνω στο έργο των οποίων στηρίχθηκε η δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Τα παραδείγματα αυτά αφενός αποτίουν τιμή σε αυτούς στους οποίους οφείλουμε μεγάλο μέρος του σημερινού ευ ζην μας και αφετέρου δείχνουν το δρόμο για επανάληψη αυτή της λαμπρής προσφοράς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE