Κριτικη της εκδοσης του Κ. Καιροφυλα "Σολωμου ανεκδοτα εργα"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για δημοσίευμα στο περιοδικό "Νέα Ζωή" (τόμος 14, Αριθμ. 4, έτος 1927, σελ. 173-186), στο οποίο γίνεται κριτική της μελέτης του Κ. Καιροφύλα "Σολωμού Ανέκδοτα Έργα", η οποία έγινε την ίδια χρονιά. Το δώδεκα σελίδων κείμενο συνέταξε ο Γεράσιμος Σπαταλάς (1877-1971), σημαντικός Έλληνας (Κερκυραίος) λογοτέχνης και διανοούμενος. Σε αυτό παρουσιάζεται και κρίνεται ως προς την φιλολογική της επάρκεια η έκδοση του Καιροφύλα, με την επισήμανση των θετικών της στοιχείων αλλά και των σημαντικών προβλημάτων της. Τα προβλήματα αυτά έχουν κυρίως έχουν να κάνουν με το ότι ο Κ. Καιροφύλας - εξαιτίας της φιλολογικής του ανεπάρκειας - δημοσίευσε ανέκδοτα μέχρι τότε έργα του Σολωμού ελάχιστης λογοτεχνικής αξίας (γυμνάσματα) και άφησε αδημοσίευτα ορισμένα πολύ αξιόλογα έργα του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο (μαζί με άλλους μαθησιακούς πόρους) μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό για την εκπόνηση έργου (project), το οποίο θα έχει την μορφή συνεργατικής επίλυσης ενός ανοιχτού αλλά αυθεντικού προβλήματος, εκείνου που αφορά στις επιλογές που γίνονται από τους φιλολόγους κατά την έκδοση μεμονωμένων λογοτεχνικών έργων ή απάντων συγγραφέων. Οι μαθητές μπορούν να αναλάβουν ρόλους "φιλολόγων - εκδοτών" οι οποίοι καλούνται να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές και να επιχειρηματολογήσουν γι' αυτές αναφορικά με τα έργα που θα συμπεριλάβουν ή θα παραλείψουν κατά την έκδοση των Απάντων του Σολωμού. Είναι γνωστό ότι η έκδοση του σολωμικού έργου αποτελεί ένα από τα πλέον περίπλοκα φιλολογικά ζητήματα ήδη από την έκδοση των "Ευρισκομένων" από τον Ιάκωβο Πολυλά (Κέρκυρα, 1859). Με αφορμή την διερεύνηση του ζητήματος αυτού, το οποίο αποτελεί αυθεντικό και ανοιχτό φιλολογικό πρόβλημα, οι μαθητές θα εξοικειωθούν με πολλές πλευρές της σολωμικής ποίησης, χωρίς να συμμετέχουν σε ένα συμβατικό μάθημα λογοτεχνίας, γεγονός που ενδεχομένως θα λειτουργήσει θετικά ως προς την κινητοποίησή τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Heptanese School Heptanese SchoolHeptanese School
TEACHING APPROACH
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Γερ. Σπαταλάς
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE