Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Zappas Evangelis
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ξυλογραφία πρωτότυπη που απεικονίζει τον Έλληνα αγωνιστή, επιχειρηματία και εθνικό ευεργέτη Ευαγγέλη (ή Ευάγγελο) Ζάππα. Ο Ευάγγελος Ζάππας γεννήθηκε στο Λάμποβο της Βόρειας Ηπείρου (σήμερα Αλβανία) το 1800 και ήταν γιος του επιτυχημένου εμπόρου Βασιλείου Ζάππα. Στρατολογήθηκε από μικρός στον Αλή Πασά των Ιωαννίνων αλλά στη συνέχεια, κατά την περίοδο του απελευθερωτικού αγώνα της Ελλάδος, εντάχθηκε στο στρατό του Μάρκου Μπότσαρη. Μετά το θάνατο του τελευταίου, πολέμησε ως την απελευθέρωση με διάφορους άλλους αγωνιστές φτάνοντας στο βαθμό του ταξίαρχου. Μετά την απελευθέρωση κι αφού αρνήθηκε την κρατική χρηματική ανταμοιβή προς τους αγωνιστές, μετανάστευσε στο Βουκουρέστι (1831) όπου εκμεταλλευόμενος τοπικές κτηματικές μοναστηριακές περιουσίες απέκτησε μεγάλη περιουσία. Ευεργέτησε οικονομικά την Ελλάδα με διάφορους τρόπους. Χρηματοδότησε την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα από το 1859 θέτοντας τις βάσεις για την Ολυμπιάδα του 1896. Αναστύλωσε το Παναθηναϊκό Στάδιο, χρηματοδότησε την ανέγερση του Ζαππείου Μεγάρου, ενίσχυσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών κ.ά. Παράλληλα ευεργέτησε και τη δεύτερη πατρίδα του καθώς και τη Βόρειο Ήπειρο ιδρύοντας σειρά εκπαιδευτηρίων. Απεβίωσε από ψυχική νόσο το 1865 στο Μπροστένι (Βρεσθένι) όπου είχε το μεγαλύτερο κτήμα του.Τα οστά της κάρας του ευρίσκονται θαμμένα στο χώρο του Ζαππείου Μεγάρου στην Αθήνα ενώ το όνομά του έχει γραφτεί στον κατάλογο των μεγάλων ευεργετών του ελληνικού έθνους
Η ξυλογραφία που απεικονίζει τον Ευάγγελο Ζάππα, προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Νεοελληνική Εικονιστική Προσωπογραφία" του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών του ΕΙΕ. Ως πηγή αναφέρεται το "Αττικόν Ημερολόγιον", σημαντική ετήσια εκδοτική δραστηριότητα του Ειρηναίου Κ. Ασώπιου, η οποία ξεκίνησε το 1867 και διήρκεσε ως το 1896 περιλαμβάνοντας το σύνολο σχεδόν της πνευματικής-πολιτιστικής κίνησης της Ελλάδος εκείνης της εποχής.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η πορεία του Ευάγγελου Ζάππα ως αγωνιστή της επανάστασης του 1821 από την αυλή του Αλή Πασά ως το στρατόπεδο του Μαρκου Μπότσαρη και άλλων αγωνιστών, μας βοηθάει να προσεγγίσουμε το ρόλο που έπαιξε (προφανώς ακούσια) ως φυτώριο των Ελλήνων επαναστατών. Την ίδια πορεία με το Ζάππα ακολούθησε μια μεγάλη ομάδα Ελλήνων οι οποίοι διακρίθηκαν είτε ως αγωνιστές είτε αργότερα και ως στελέχη του Νέου Ελληνικού Κράτους. Η εξέλιξη του Ευαγγέλου Ζάππα ως επιχειρηματία εκτός κρατικών των συνόρων της Ελλάδας και σε περιοχές όπου ανθούσε η ομογένεια μπορεί να μελετηθεί ως ένα από τα πολλά παραδείγματα Ελλήνων επιχειρηματιών οι οποίοι εξελίχθηκαν με παράλληλο τρόπο και έφτασαν να δημιουργήσουν τεράστιες περιουσίες. Η μελέτη της δράσης του Ευάγγελου Ζάππα (και στη συνέχεια του εξαδέλφου του Κωνσταντίνου) ως εθνικών ευεργετών είναι μια από τις χρυσές σελίδες του νέου ελληνικού κράτους. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει στους σημερινούς Έλληνες που οφείλονται έργα τα οποία ακόμα και σήμερα έχουν την τύχη να απολαμβάνουν (Ζάππειο, Πανεπιστήμιο Αθηνών) καθώς και θεσμών που αναβίωσαν από εκείνη την εποχή (Ολυμπιακοί αγώνες). Μπορεί να μελετηθεί ο ρόλος που έπαιξαν οι εθνικοί ευεργέτες εκείνης της περιόδου για την ανασυγκρότηση του εξερχόμενου από ένα πόλεμο (1821) ελληνικού κράτους και να δώσει παραδείγματα ζωής.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2537
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator