Ταξιδι με το τρενο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Κείμενο του Σ. Μελά στο Ημερολόγιο Σκόκου του Κωνσταντίνου Φ. Σκόκου (1854-1929). Περιγράφεται με γλαφυρό τρόπο ένα ταξίδι με τρένο και οι συγκινήσεις που δημιουργεί η γνωριμία με καινούργιους ανθρώπους και μέρη. Το Ημερολόγιο Σκόκου ήταν το δημοφιλέστερο έντυπο της εποχής του. Στις σελίδες του φιλοξενήθηκαν τα σημαντικότερα ονόματα της σύγχρονής του ελληνικής λογοτεχνίας. Το 1918 κυκλοφόρησε το τελευταίο τεύχος του ύστερα από τριάντα τρία χρόνια συνεχούς παρουσίας στα λογοτεχνικά δρώμενα. Το αναγνωστικό κοινό του δεν περιοριζόταν στην Αθήνα και στον τότε μικρό ελλαδικό χώρο, αλλά επεκτεινόταν σε όλη την ελληνική διασπορά. Στο τελευταίο τεύχος, ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Σκόκος με συγκίνηση γνωστοποίησε το τέλος της κυκλοφορίας του περιοδικού, γιατί ήταν πλέον "μια περιττή πολυτέλεια" για τη χώρα μετά από τις συνθήκες που είχε δημιουργήσει ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας προκειμένου ο εκπαιδευτικός να αναφερθεί στην ταξιδιωτική αφήγηση και στα χαρακτηριστικά της. Ο διδάσκων προτείνεται να προτρέψει τους μαθητές να εντοπίσουν περιγραφές προσώπων και τοπίων μέσα στο κείμενο και να σημειώσουν λέξεις ή φράσεις που απευθύνονται στο συναίσθημα του αναγνώστη και όχι μόνο στην απόδοση της περιγραφής. Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε ότι το αφήγημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως κύριο ή και παράλληλο κείμενο, με σκοπό να μυηθούν οι μαθητές στα μυστικά της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Prose - Narrative Prose - NarrativeProse - Narrative
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σ. Μελάς
creator: Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE