Οι Ευρωπαιοι λογιοι για τη Μακεδονια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άρθρο του 1914 από το Ημερολόγιο Σκόκου του Κωνσταντίνου Φ. Σκόκου (1854-1929), όπου περιλαμβάνονται γνώμες ευρωπαίων λογίων, όπως της Ιουλιέττας Αδάμ, Γαλλίδας λογοτέχνη και πολιτικού, και του Ερνέστου Ρενάν, Γάλλου ιστοριογράφου και φιλοσόφου, για τη Μακεδονία και την ελληνικότητά της. Στις σελίδες του συγκεκριμένου ημερολογίου φιλοξενήθηκαν τα σημαντικότερα ονόματα της σύγχρονής του ελληνικής λογοτεχνίας και ήταν το δημοφιλέστερο και μακροβιότερο έντυπο της εποχής του. Το τελευταίο του τεύχος κυκλοφόρησε το 1918, τριάντα τρία χρόνια μετά από την έναρξη της κυκλοφορίας του, ενώ οι αναγνώστες του δεν περιορίζονταν στην Αθήνα και στον τότε μικρό ελλαδικό χώρο, αλλά επεκτεινόταν σε όλη την ελληνική διασπορά. Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο οδήγησαν στη διακοπή της κυκλοφορίας του περιοδικού, γιατί ήταν πλέον "μια περιττή πολυτέλεια" για τη χώρα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Θα ήταν χρήσιμο να γίνει εκτενής αναφορά στην έννοια του φιλελληνισμού στην Ευρώπη και στο θετικό αντίκτυπό του στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας. Επίσης, συστήνεται να χρησιμοποιηθεί ως ιστορική πηγή κατά τη μελέτη του ζητήματος της ελληνικότητας της Μακεδονίας στο πλαίσιο ενίσχυσης του επιχειρήματος υπέρ αυτής με απόψεις ξένων και όχι Ελλήνων για το θέμα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Μεζιέρ, Ιουλιέττα Αδάμ, Ερνέστος Ρενάν
creator: Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE