Untitled
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λάδι σε καμβά, διαστάσεων 58x43εκ. του John Kirby, σημαντικού σύγχρονου καλλιτέχνη που γεννήθηκε (1949) και μεγάλωσε στο Λίβερπουλ. Οι πίνακες και τα γλυπτά του διερευνούν θέματα φύλου, θρησκείας, πολιτισμού, σεξουαλικότητας, φυλής και την πολύπλοκη σχέση του Kirby με το καθένα από αυτά. Στο έργο του κυριαρχούν μοναχικές, άνευρες φιγούρες σε παράξενους κόσμους που αποπνέουν μια μελαγχολία. Το σουρεαλιστικό στυλ του έχει παραλληλιστεί με εκείνο του René Magritte. Ωστόσο ο Kirby παραδέχεται ως βασικές επιρροές του τον πολωνικής-γαλλικής καταγωγής ζωγράφο Balthus και τον Edward Hopper, ρεαλιστή Αμερικανό ζωγράφο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ένας πολύ σημαντικός στόχος των σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών είναι και η καλλιέργεια του μαθητή ως φιλότεχνου θεατή, όπως επίσης και η κατανόηση, η κριτική προσέγγιση και η ανάλυση του εικαστικού έργου αλλά και του φαινομένου της Τέχνης γενικότερα. Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη, έχει σε μεγάλο βαθμό μετατοπιστεί το ενδιαφέρον από το γλωσσικό κείμενο στην εικόνα και από τη σελίδα ή το βιβλίο στην οθόνη. Οι διδακτικές μας πρακτικές επομένως έχουν αρχίσει να αλλάζουν προσανατολισμό, προκειμένου να συμπεριλάβουν πολυτροπικά κείμενα, εικόνες, ήχο κοκ., έτσι ώστε να οξυνθούν οι δεξιότητες των μαθητών μας αναφορικά με τον οπτικό γραμματισμό και την πολυτροπικότητα. Προκειμένου να αναπτυχθεί η αισθητική κρίση των μαθητών θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρέχει στους μαθητές του τη δυνατότητα δραστηριοτήτων μέσα από τις οποίες επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν να είναι δημιουργικοί, να είναι σε θέση να περιγράφουν και να κάνουν παρατηρήσεις σε έργα τέχνης, αλλά και συγκρίσεις μεταξύ των έργων τέχνης. Θα πρέπει επίσης να μάθουν να αναλύουν την (εικαστική) εικόνα μορφολογικά, δομικά και νοηματικά και να παρεμβαίνουν σε αυτή, προτείνοντας λύσεις παρέμβασης, βελτίωσης ακόμα και ανατροπής του μηνύματός της. Παράλληλα είναι σημαντικό τα έργα της Τέχνης να αξιοποιούνται μέσα από τη διαθεματικότητα σε σενάρια μαθημάτων και ερευνητικές εργασίες. Οι καλλιτεχνικοί προβληματισμοί πηγάζουν από τον στενότερο ή ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο των καλλιτεχνών, επομένως το καλλιτεχνικό τους αποτέλεσμα μπορούν να το μελετήσουν οι μαθητές τόσο μέσα από τις διακριτές θεματικές περιοχές και ενότητες όσο και μέσα από τη διαθεματικότητα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Philosophy PhilosophyPhilosophy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Kirby John, Kirby John
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE