Ανδρικο πορτρετο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια ασπρόμαυρη φωτογραφία, τραβηγμένη γύρω στο 1895 στην Αθήνα, από τον φωτογράφο Αριστοτέλη Ρωμαΐδη. Η φωτογραφία παρουσιάζει έναν άνδρα από τη μέση και επάνω, ο οποίος φέρει ένα πολύ πλούσιο μουστάκι, το σώμα του είναι κατενώπιον στην φωτογραφική μηχανή, αλλά το πρόσωπό του είναι γυρισμένο προς τα αριστερά, με γωνία περίπου τριών τετάρτων. Η εκτύπωση της φωτογραφίας έχει γίνει σε ορθογώνιο παραλληλόγραμμο χαρτί, αλλά το σχήμα της εκτυπωμένης φωτογραφίας είναι ωοειδές στο κέντρο χωρίς φόντο. Μια τεχνoτροπία που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Ο εμφανιζόμενος άνδρα φορά λευκό πουκάμισο με λαιμοδέτη, γιλέκο, σακάκι και μάλλον ανήκει στην αστική ανώτερη κοινωνική τάξη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, ώστε να διερευνήσουν οι μαθητές τις ενδυματολογικές συνθήκες της εποχής, οι οποίες τα πρώτα χρόνια της ίδρυσης του Ελληνικού κράτους, είχε επηρεαστεί από τη Δύση, αφήνοντας πίσω την παραδοσιακή φουστανέλα. Η έρευνα μπορεί να συνεχιστεί για την ενδυματολογική εξέλιξη μέχρι σήμερα. Παράλληλα μπορεί να γίνει και μια αναφορά στις πρώτες φωτογραφίες και φωτογραφικές μηχανές, οι οποίες την εποχή που τραβήχτηκε η φωτογραφία, ήταν είδος πολυτελείας και απευθύνονταν μόνο στην ανώτερη τάξη. Αναζητώντας φωτογραφίες από διάφορες εποχές μέχρι σήμερα, θα ανακαλύψουν οι μαθητές τις τεράστιες αλλαγές, ειδικά τα τελευταία χρόνια στην φωτογραφική τέχνη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE