Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
South metopes of the Parthenon (Centaur combating a Lapith)
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Οι μετόπες του Παρθενώνα είναι ορθογώνιες ανάγλυφες πλάκες, οι οποίες είναι τοποθετημένες επάνω στο επιστήλιο του ναού. Οι μετόπες της νότιας πλευράς, είχαν ως θέμα την Κεντραυρομαχία, δηλαδή την άγρια πάλη ανάμεσα στους Κενταύρους και τους Λαπίθες, ο οποίος ήταν λαός της Θεσσαλίας. Ο λόγος της διαμάχης ήταν το γεγονός, ότι οι Κένταυροι θέλησαν να αρπάξουν τις γυναίκες των Λαπιθών, κατά την τελετή του γάμου του βασιλιά τους Πειρίθου με την Ιπποδάμεια. Στη μάχη πήρε μέρος βοηθώντας του Λαπίθες, ο μυθικός βασιλιάς των Αθηνών Θησέας. Η πρώτη μετόπη βρίσκεται στη χώρα μας, επί του μνημείου και παρουσιάζει τον Λαπίθη εξοπλισμένο με ένα δόρυ, το οποίο διαπερνούσε τον Κένταυρο κοντά στη βουβωνική χώρα. Η πρώτη μετόπη είναι η μοναδική που αποδίδει τον Κένταυρο από την πίσω όψη, σύνθεση που είναι και περίπλοκη και τολμηρή. Καθώς δε φαίνεται το πρόσωπο του Κενταύρου, προκαλείται ο θεατής να συμπληρώσει το "κενό" με τη φαντασία του. Στη δεύτερη μετόπη ένας Λαπίθης, (πολλοί μελετητές ταυτίζουν την μορφή του με του Θησέα), με το αριστερό του χέρι κρατά το κεφάλι του Κενταύρου, ενώ με το δεξί χέρι βυθίζει στην πλάτη του ένα δόρυ (είναι χαμένο). Ο Κένταυρος γυρισμένος με την πλάτη στον Λαπίθη προσπαθεί να ξεφύγει, ενώ με το δεξιό του χέρι προσπαθεί να βγάλει το δόρυ. Η συγκεκριμένη μετόπη είναι ένα από τα πολλά αριστουργήματα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Βρετανικό Μουσείο.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό στη Μυθολογία, προκειμένου να γνωρίσουν οι μαθητές την Κενταυρομαχία και τους λόγους που την προκάλεσαν. Μπορεί επίσης στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, να γίνει η αφορμή, ώστε να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τις τέχνες και τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας και ειδικά με τον Παρθενώνα, μέρος του οποίου είναι και το μαθησιακό αντικείμενο και συγκεκριμένα της Νότιας πλευράς, στην οποία ανήκουν οι δύο μετόπες. Επίσης, το γεγονός ότι η δεύτερη μετόπη βρίσκεται στο Βρετανικό Αρχαιολογικό Μουσείο, μπορεί να αξιοποιηθεί για μια συζήτηση σχετική με το ζήτημα των μαρμάρων του Παρθενώνα.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2699
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Mythology MythologyMythology
> Mythical Beasts, Hybrids and Giants Mythical Beasts, Hybrids and GiantsMythical Beasts, Hybrids and Giants
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator