Καρυωτακης Κωστας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφική απεικόνιση του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη. Ο Κώστας Καρυωτάκης (30 Οκτωβρίου 1896 – 21 Ιουλίου 1928) θεωρείται ως ο κυριότερος εκφραστής της σύγχρονης λυρικής ποίησης και τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από τριάντα γλώσσες. Ποιητής και πεζογράφος, ίσως η σημαντικότερη λογοτεχνική φωνή, που ανέδειξε η γενιά του '20 και από τους πρώτους, που εισήγαγαν στοιχεία του μοντερνισμού στην ελληνική ποίηση. Επηρέασε πολλούς από τους κατοπινούς ποιητές και με την αυτοκτονία του δημιούργησε φιλολογική μόδα, τον Καρυωτακισμό, που πλημμύρισε τη νεοελληνική ποίηση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, τα βιογραφικά στοιχεία των λογοτεχνών είναι καλό να συνοδεύονται και από εικόνες των δημιουργών, οι οποίες θα βοηθήσουν τους μαθητές να αναπαραστήσουν καλύτερα την εποχή τους. ΄Ετσι οι μαθητές αφορμώμενοι από την παρατήρηση του πορτρέτου του Κώστα Καρυωτάκη, μπορούν να αναζητήσουν την ιδιαίτερα ευαίσθητη και ποιητική φύση του, τη μελαγχολία και απαισιοδοξία του, η οποία τον οδήγησε και στην απόφαση της αυτοκτονίας του. Αξιοποιώντας τις ΤΠΕ στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ο διδάσκων μπορεί να κάνει παρουσίαση του ποιητή, με power-point, το οποίο θα περιέχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό για τον ποιητή και την εποχή του. Οι παρουσιάσεις είναι δυνατόν να ανατεθούν και στους ίδιους τους μαθητές οι οποίοι θα συγκεντρώσουν το υλικό ομαδοσυνεργατικά, αξιοποιώντας τις ΤΠΕ είτε μέσα στην τάξη ή το εργαστήριο πληροφορικής, είτε κατ' οίκον. Το έργο του Κώστα Καρυωτάκη με τον πλούτο και τον βαθύ κοινωνικό αλλά και υπαρξιακό προβληματισμό του, επιτρέπει ποικίλλες προσεγγίσεις, ακόμα και διαθεματικά σενάρια στην Ιστορία και την Λογοτεχνία. Η σύνδεση του έργου και της ζωής του Κώστα Καρυωτάκη με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του, την Μικρασιατική Καταστροφή, τον Εθνικό Διχασμό, το προσφυγικό ζήτημα και τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που προέκυψαν κατά την δεκαετία του 1920 μπορεί να φωτίσει πολλές πτυχές του έργου του και ως προς το περιεχόμενο και ως προς την μορφή του. Κυρίως μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τον "καρυωτακισμό" και την περιρέουσα απαισιοδοξία που σφράγισε μια ολόκληρη γενιά, ως απότοκο των ιστορικών γεγονότων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Generation of 1920 Generation of 1920Generation of 1920
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE