Η εικόνα είναι τυπικό δείγμα βυζαντινής αγιογραφίας του 17ου αι. Μπορεί να αξιοποιηθεί στην Αισθητική Αγωγή, στην Ιστορία της Τέχνης, για τη διδασκαλία των χαρακτηριστικών της Κρητικής Σχολής στην μεταβυζαντινή τέχνη. Επίσης, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας, ενδεχομένως στην σχέση του Αγ. Δημητρίου με την πόλη της Θεσσαλονίκης και στον ρόλο της φορητής εικόνας στην διάδοση των πολιτισμικών και αισθητικών χαρακτηριστικών της εποχής αυτής. Στο πλαίσιο ενός πολιτιστικού προγράμματος, ενός διαθεματικού προγράμματος Τοπικής Ιστορίας ή Ερευνητικής Εργασίας (Project) θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η θεματική της φορητής εικόνας ως ιερού και καλλιτεχνικού αντικειμένου ταυτόχρονα. Εδώ υπάρχουν πολλοί παράγοντες να διερευνηθούν από τους μαθητές, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους: η κοινωνική θέση και ο κοινωνικός ρόλος του αγιογράφου (επώνυμου πλέον), η φορητή εικόνα ως εμπορεύσιμο προϊόν, η φορητή εικόνα ως ιερό κειμήλιο με ιερή/μυστικιστική διάσταση, η φορητή εικόνα ως ιστορικό τεκμήριο-παλίμψηστο με πλήθος πληροφοριών για την εποχή της.