Kolokotronis Theodoros
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Έγχρωμη λιθογραφία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, η οποία βρίσκεται στην Γεννάδειο Βιβλιοθήκη. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (3 Απριλίου 1770 - 4 Φεβρουαρίου 1843) ήταν αρχιστράτηγος και ηγετική μορφή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, πολιτικός, πληρεξούσιος, σύμβουλος της Επικράτειας. Έμεινε γνωστός και ως Γέρος του Μοριά. Έγραψε Απομνημονεύματα του Αγώωνα, τα οποία αποτελούν σημαντική ιστορική πηγή για τα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης είναι μια μεγάλη μορφή της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και η δράση του σχετίζεται τόσο με την Φιλική Εταιρεία και την Ελληνική Επανάσταση, όσο και με τα γεγονότα που αφορούν την περίοδο της διακυβέρνησης Καποδίστρια και την Βασιλεία του Όθωνα. Η προσωπικότητά τουμπορεί να ερευνηθεί σε δύο διδακτικά πεδία: Ιστορία και Νεοελληνική Γλώσσα (Απομνημονεύματα). Συνεπώς, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί το τεκμήριο σε ένα διαθεματικό σχέδιο μαθήματος όπου τα Βιογραφικά Είδη της Γλώσσας (απομνημνεύματα) θα αποτελούν ιστορική πηγή για τη Νεοελληνική Ιστορία. Προτείνεται η αξιοποίηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας σε συνδυασμό με μια άλλη σχολική δράση, για παράδειγμα την οργάνωση της εκδήλωσης για την εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου. Οι μαθητές, με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, καλούνται να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να μελετήσουν αποσπάσματα των απομνημονευμάτων του Κολοκοτρώνη, αντλώντας πληροφορίες για τα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας. Η κάθε ομάδα, ανάλογα με τα αποσπάσματα που επιλέγει, αναλύει τα κείμενα ως ιστορική πηγή, λαμβάνοντας υπ' όψιν τον βαθμό υποκειμενικότητας της αφήγησης και την οπτική γωνία. Συσχετίζει τα αποσπάσματα με άλλα κείμενα που έχουν διαφορετική αφήγηση και διαφορετική οπτική γωνία (επιστημονικός ιστορικός αφηγηματικός λόγος από την ΙΕΕ ή άλλα βιβλία, δημοτικά τραγούδια, κλπ.) Επισκέπτεται την ιστοσελίδα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (ή το ίδιο το Μουσείο, εάν το επιτρέπει η γεωγραφική θέση), την ιστοσελίδα του Αργολικού Αρχείου και των Γενικών Αρχείων του Κράτους και διαβάζει κείμενα ιστορικών που προσεγγίζουν ιστορικά τεκμήρια. Κάνει περιλήψεις των κειμένων αυτών και τα συσχετίζει σε ένα τελικό κείμενο που θα αποτελεί και τα αποτελέσματα της ερευνητικής δραστηριότητας της ομάδας (η οποία μπορεί να εκτείνεται σε εβδομάδες ή και μήνες μέσα στην σχολική χρονιά). Το κείμενο αυτό η κάθε ομάδα το εμπλουτίζει με εικονογραφικό υλικό και δημιουργεί παράλληλα και ένα power-point παρουσίασης της δουλειάς της. Οι ομάδες συναποφασίζουν πώς θα γίνει η τελική παρουσίαση στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την 25η Μαρτίου. Ο ρόλος του διδάσκοντος σε όλη αυτή την διαδικασία είναι συμβουλευτικός. Ο διδάσκων φροντίζει να ελέγχει την δουλειά των μαθητών κατά περιόδους και να τους παρέχει τα αναγκαία μεθοδολογικά εφόδια. με τον τρόπο αυτό οι μαθητές ασκούνται σε δύο αντικείμενα: α) Ελληνική Γλώσσα β) Ιστορία από τις πηγές. Το γεγονός ότι η δουλειά των μαθητών θα παρουσιαστεί στο κοινό (ενδεχομένως ανοικτή σχολικη εκδήλωση στην ευρύτερη τοπική κοινότητα) τους δίνει κίνητρο για συστηματική εργασία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE