The Day of Judgement
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λεπτομέρεια τοιχογραφίας από την Μονή Βαρλαάμ (νάρθηκας) των Μετεώρων που ιστορεί την "Ημέρα της Κρίσεως". Αποδίδεται στον Θηβαίο αγιογράφο Γεώργιο Κονταρή, σημαντικού εκπροσώπου της Σχολής της Ηπειρωτικής (ή της λεγόμενης Βορειοδυτικής) Ελλάδας, που μαζί με τον αδελφό του Φράγγο Κονταρή ιστόρησαν πολλά σημαντικά μνημεία κατά τον 16ο αι.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η μελέτη της μεταβυζαντινής ζωγραφικής στον Ελλάδικό χώρο είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί διαθεματικά στο πλαίσιο πολιτιστικών προγραμμάτων ή προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, διαθεματικών εργασιών Τοπικής Ιστορίας και Ερευνητικών Εργασιών (Project) στο λύκειο. Η διαθεματική προσέγγιση επιτρέπει την διερευνητική μάθηση και ιδίως την εμπέδωση της μεθοδολογίας εξέτασης των ιστορικών πηγών στο μάθημα της Ιστορίας. Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος επίσης διασφαλίζει την δυνατότητα κριτικής προσέγγισης και σχολιασμού.ερμηνείας στο πλαίσιο της ομάδας, έτσι ώστε να εμπεδωθούν επαρκέστερα επιμέρους τομείς της ιστορικής έρευνας. Αφετέρου, η μελέτη των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς της βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου επιτρέπει την διαμόρφωση αξιών και αισθητικών κριτηρίων σε σχέση με την βυζαντινή και χριστιανική τέχνη. Στο πλαίσιο αυτό, η αξιοποίηση των βιογραφιών ζωγράφων της μεταβυζαντινής περιόδου (η βιβλιογραφία είναι αρκετά πλούσια πλέον) μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αντλήσουν πλήθος ιστορικών στοιχείων για την εποχή: η θέση του καλλιτέχνη και ο κοινωνικός του ρόλος, οι οικονομικοί όροι που διέπουν την τέχνη της εποχής, οι μετακινήσεις των καλλιτεχνών για την εργοληψία εκκλησιαστικών παραγγελιών σε ένα εκτενές γεωγραφικό πεδίο. Η λεπτομέρεια της τοιχογραφίας με την εικονογραφία της "Ημέρας της Κρίσεως" της Μονής Βαρλαάμ επιτρέπει πλήθος διαθεματικών προσεγγίσεων εάν συγκριθεί με αντίστοιχα εικονογραφικά σύνολα άλλων μνημείων. Για παράδειγμα: Η "Ημέρα της κρίσεως" στην Μονή Βαρλαάμ και η "Ημέρα της Κρίσεως" στην Μονή Φιλανθρωπινών στο Νησί Ιωαννίνων. Πολλές παράμετροι είναι δυνατόν να μελετηθούν από τους μαθητές, ακόμη και η αντίληψη για την Δευτέρα Παρουσία σε σχέση με το ιστορικό πλαίσιο. Το διαθεματικό αυτό πρόγραμμα Τοπικής Ιστορίας είναι δυνατόν να ενταχθεί και σε ένα εθνικό etwinning μεταξύ σχολείων της περιοχής των Μετεώρων, της περιοχής των Ιωαννίνων και της Θήβας (τόπος καταγωγής των δύο αδελφών αγιογράφων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Georgios (9), Γεώργιος (9)
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE