Η τέχνη κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας αποκαλύπτει τις ιδιαίτερα γόνιμες αλληπεπιδράσεις Δύσης και βυζαντινής παράδοσης. Η μελέτη της ζωής και του έργου ενός σημαντικού Κρητικού ζωγράφου (ανάλογου διαμετρήματος του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου), με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, μας επιτρέπει να κατανοήσουμε βαθύτερα και την εποχή του. Θεματικές, εικονογραφικές και τεχνοτροπικές λεπτομέρειες των φορητών εικόνων του Πουλάκη είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν ως τεκμήρια ιστορικά. Είτε ως διαθεματική προσέγγιση Αισθητικής Αγωγής, Ιστορίας της Τέχνης και πολιτισμικής ιστορίας, είτε ως μελέτη περίπτωσης κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας (η θέση του καλλιτέχνη, οι παραγγελίες του, το εμπόριο τέχνης στην Κρήτη, την Ιταλία, την Ολανδία και τις Κάτω Χώρες), οι φορητές εικόνες του Πουλάκη αποτελούν μια πολυδιάστατη ιστορική πηγή η οποία αξιοποιείται αποτελεσματικότερα στο πλαίσιο ομαδοσυνεργατικών διαθεματικών προσεγγίσεων: πολιτιστικά προγράμματα, ερευνητικές εργασίες (project) και Τοπική Ιστορία, διαθεματικά διευρωπαϊκά etwining, κλπ.