Η κατασκευή μιας διώρυγας στη στενή λωρίδα γης, η οποία ονομάζεται ισθμός της Κορίνθου και ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο και η μεγάλη στρατηγική αξία ενός τέτοιου εγχειρήματος αποτέλεσε για 2.300 περίπου χρόνια ένα όνειρο πρόκληση. Από την αρχαιότητα η Κόρινθος αναδείχθηκε σε σπουδαίο εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο. Η δυσκολία μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Σαρωνικό κόλπο στον Κορινθιακό και αντίστροφα, ώθησε τον Τύραννο της Κορίνθου Περίανδρο να κατασκευάσει τον Δίωλκο, ένα δρόμο πάνω στον οποίο σύρονταν τα πλοία της εποχής για να περάσουν από τη μια ακτή στην άλλη και να συνεχίσουν το ταξίδι τους αποφεύγοντας τον περίπλου της Πελοποννήσου, τους κινδύνους και το κόστος που αυτός συνεπαγόταν. Το έργο της διάνοιξης της διώρυγας και η κατασκευή της μετά από πολλές αποτυχημένες ή ημιτελείς σκέψεις και απόπειρες, στο μεσοδιάστημα από την κατασκευή του Δίωλκου, άρχισε το 1880 και τελείωσε το 1893.
Η διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 έως 8 μ. Η Διώρυγα της Κορίνθου σήμερα, αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών, μια και από αυτήν εξυπηρετούνται περίπου 12.000 πλοία κάθε χρόνο και ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής της χώρας μας.