Στην Ιστορία των Νεότερων Χρόνων Γυμνασίου και Λυκείου, με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, να συνεiδητοποίησουν οι μαθητές ότι στον Αγώνα για την ελευθερία της Ελλάδας από τον τουρκικό ζυγό δεν συνέβαλαν μόνο οι οπλαρχηγοί, αλλά και οι ναυμάχοι με την ίδια απαράμιλλη γενναιότητα, γιατί οι απελευθερωτικοί αγώνες κερδίζονται με τη συμμετοχή όλων. Να διδαχθούν οι μαθητές ότι στα βιβλία της Ιστορίας-ίσως αδίκως- δεν αναφέρονται όλα τα ονόματα των αγωνιστών και των ηρώων με τον ίδιο εκτενή λόγο και τρόπο. Πάντοτε με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας να ερευνήσουν και να μάθουν περισσότερα για τη ζωή, την προσωπικότητα και τα κατορθώματα αυτών των αγωνιστών. Καλό είναι στη γιορτή της 25ης Μαρτίου να αναφέρονται ονόματα αγωνιστών που συνήθως παραλείπονται. Κλασσικό παράδειγμα ενός τέτοιου αγωνιστή είναι ο ναυμάχος Τσαμαδός. Επίσης στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής η συγκεκριμένη εικόνα είναι κατάλληλη για να διδαχθούν οι μαθητές όλα όσα απαιτούνται για την τεχνική της ελαιογραφίας, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.