Στην Ιστορία των Νεοτέρων Χρόνων η συγκεκριμένη προσωπογραφία μπορεί να χρησιμεύσει ως αφόρμηση για τους μαθητές, ώστε να γνωρίσουν την σημαντικότατη προσφορά του Ιστορικού και δημοσιογράφου Παπαρρηγόπουλου, που σχετίζεται με τα επιχειρήματά του για την παρουσία του Βυζαντίου ως συνδετικού κρίκου ανάμεσα στην αρχαία και νεότερη Ελλάδα και με τις απόψεις του για εθνική ενότητα όλων των ανθρώπων που μιλούν την ελληνική γλώσσα σαν δική τους γλώσσα. Με αφόρμηση επίσης την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, θα μπορούσαν να αντιπαρατεθούν οι απόψεις του Παπαρρηγόπουλου για την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού και του Φαλμεράγιερ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι οι σύγχρονοι ΄Ελληνες ουδεμία σχέση έχουν με τους Αρχαίους ΄Ελληνες. Τέλος στο μάθημα της Γλώσσα, με αφόρμηση πάντοτε την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, θα μπορούσαν οι μαθητές να σχολιάσουν ως ιστορική πηγή ένα χωρίο από την Ιστορία του Ελληνικού ΄Εθνους που συνέγραψε ο Παπαρρηγόπουλος, από άποψη δομής, συνεκτικότητας, ακρίβειας και αξιοπιστίας, όπως επίσης να εξοικειωθούν με το γλωσσικό τύπο της καθαρεύουσας.