Δημητριος Γληνος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφία του Δημήτρη Γληνού. Ο Δημήτρης Γληνός υπήρξε σημαντική μορφή των εκπαιδευτικών πραγμάτων στην Ελλάδα κατά τον 20ο αιώνα. Οπαδός του δημοτικισμού, επιμελητής της έκδοσης του Δελτίου του Εκπαιδευτικού Ομίλου, βασικός σχεδιαστής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1913 που τελικά δεν υλοποιήθηκε, πρωτεργάτης της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, ως Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας που ξεκίνησε την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1917. Δημοσίευσε σημαντικές φιλοσοφικές και παιδαγωγικές μελέτες που σημάδεψαν την εκπαίδευση όχι μόνο της εποχής του αλλά και μεταγενέστερα. Για όλο του το έργο και την προσφορά του το International Bureau of Education της UNESCO τον συμπεριέλαβε μεταξύ των 100 πιο σημαντικών διανοουμένων, πολιτικών, δημοσιολόγων κ.λπ. όλου του κόσμου, που με το στοχασμό και τη δράση τους είχαν σημαντική συμβολή στην υπόθεση της εκπαίδευσης από την εποχή της αυγής του ανθρώπινου πολιτισμού έως τις μέρες μας. Τα δικαιώματα της φωτογραφίας ανήκουν στον Κώστα Νίτσο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στο σημείο που αναφέρεται στο ελληνικό κράτος κατά το τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου αιώνα η φωτογραφία προβάλλεται, μέσω βιντεοπροβολέα, στους μαθητές είτε του Δημοτικού είτε του Γυμνασίου. Οι μαθητές αφού ενημερωθούν από τον εκπαιδευτικό για το εικονιζόμενο πρόσωπο αναλαμβάνουν να συλλέξουν πληροφορίες για τη δράση, το έργο του και την περίοδο που έδρασε. Εργάζονται ομαδοσυνεργατικά και κάθε ομάδα αναλαμβάνει διαφορετικό τομέα έρευνας. Για παράδειγμα, μια ομάδα συγκεντρώνει στοιχεία για το Γλωσσικό Ζήτημα που ταλάνισε την ελληνική κοινωνία από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα έως την αρχή του 20ου, μια άλλη ομάδα για την εκπαίδευση στην Ελλάδα (τύπος σχολείων) κ.ο.κ. Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία κάθε ομάδα ανακοινώνει στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της έρευνάς της και ακολουθεί συζήτηση επί του θέματος. Τέλος, το ΜΑ θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο για διδασκαλία της φωτογραφίας και ιδιαίτερα του τρόπου αποτύπωσης προσώπων κατά το μάθημα των εικαστικών των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Linguistic varieties Linguistic varietiesLinguistic varieties > Social linguistic varieties Social linguistic varietiesSocial linguistic varieties
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE