Varnalis Kostas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία κλισέ φωτογραφίας) του ποιητή Κώστα Βάρναλη ( 1884-1974). Σπουδαίος λογοτέχνης, ο οποίος είχε ασκήσει και το επάγγελμα της δημοσιογραφίας. Το έργο του είναι γραμμένο στη δημοτική και έχει καλά επιμελημένη μορφή και πλαστικότητα στην έκφραση. Χαρακτηρίζεται από θερμή λυρική φαντασία και σατιρική διάθεση με ενδιαφέρον για τον σύγχρονο άνθρωπο. Η ποίηση του, ιδιαίτερα, χαρακτηρίζεται από έντονο «διονυσιασμό», παιχνιδιάρικη διάθεση και βαθύ μουσικό αίσθημα που συνδυάζεται άριστα με τη σάτιρα, ενώ θεωρείται ένας από τους κυριότερους αριστερούς εργάτες της γλώσσας στην Ελλάδα. Ο Βάρναλης διατήρησε την ποιητική αλλά και την ανθρώπινη εγρήγορσή του μέχρι τα βαθιά του γεράματα. Ενταγμάμος στην ιδεολογία του μαρξισμού, μπορεί κάλλιστα να χαρακτηρισθεί ως στρατευμένος λογοτέχνης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αξιοποίηση του αντικειμένου μπορεί να γίνει στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, αποτελώντας αφορμή για τη διδασκαλία κάποιου από τα ποιήματα του μεγάλου ποιητή Κώστα Βάρναλη. Οι μαθητές θα γνωρίσουν τα μυστικά και την ποιητική τέχνη, ενώ είναι ευκαιρία να αντιληφθούν την έννοια της στρατευμένης ποίησης και τέχνης, καθώς ο ποιητής Βάρναλης σε ολόκληρη τη ζωή του ακολούθησε πιστά και υπηρέτησε την ιδεολογική του τοποθέτηση. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να συγκεντρώσουν ποιήματα του Κώστα Βάρναλη και του Γιάννη Ρίτσου ( ενός άλλου στρατευμένου ποιητή) και ν α τα συγκρίνουν ως προς τη γλώσσα, την τεχνική, το περιεχόμενο, την τεχνοτροπία κ.α. Η ποίηση του Κώστα Βάρναλη ακολουθεί περισσότερο τα παραδοσιακά ποιητικά μοτίβα και μέσα, ενώ αντίθετα ο Γιάννης Ρίτσος, επηρεασμένος από τον υπερρεαλισμό και τη νεότερη ποίηση εγκαταλείπει τα παραδοσιακά ποιητικά μοτίβα ( μέτρο, ομοιοκαταληξία κ.α.). Επειδή ,όμως ο Κώστα ς Βάρναλης υπήρξε όχι μόνο ποιητής αλλά και πεζογράφος και θεατρικός συγγραφέας, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να συγκεντρώσουν άλλα κείμενά του πέρα από τα ποιήματα ( πεζογραφήματα, θεατρικά, άρθρα κ.α.) και να κάνουν κάποιες επισημάνσεις σχετικά με τη γλώσσα και την τεχνική που χρησιμοποιεί στα κείμενα αυτά ( π.χ. " Σκλάβοι Πολιορκημένοι", " Το Φως που καίει", " Η αληθινή απολογία του Σωκράτη" κ.α.).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Prose - Narrative Prose - NarrativeProse - Narrative
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE