Coat-of-arms of the house of Correr (Corraro)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφία οικοσήμου της Βενετικής οικογένειας Κορρές, η οποία προέρχεται από τη βιβλιοθήκη της Βέροιας. Το οικόσημο είναι διακριτικό σήμα μιας οικογένειας, συνήθως παλιάς και αριστοκρατικής. Ο κλάδος που μελετά την οικοσημολογία είναι η εραλδική, η οποία αποτελεί κλάδο των μελετών της ιστορίας. Ο όρος εραλδική προέρχεται από τη γαλλική λέξη herauld, που στα ελληνικά σημαίνει κήρυκας. Οι εραλδικές μελέτες χρησιμεύουν στους ιστορικούς μελετητές των γενεαλογιών, στην ιστορική διπλωματία και στη στρατιωτική ιστορία. Το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών έχει ερευνήσει 1200 οικόσημα και εμβλήματα. Το οικόσημο των Κορρέρ (Κορράρο) φωτογραφήθηκε από το Λεωνίδα Καλλιβρετάκη (2008), στο Ναύπλιο, ανήκει σε Βενετική οικογένεια πατρικίων (1672) και στα οικόσημα που προέκυψαν από τη Βενετική κυριαρχία στην Πελοπόννησο. Συγκεκριμένα στο Ναύπλιο,η βενετική κυριαρχία διήρκησε για δύο περιόδους, από το 1388 έως το 1540 και από το 1686 έως το 1715. Το συγκεκριμένο οικόσημο διακοσμεί ένα πυροβόλο που βρίσκεται στο κανονιοστάσιο του Ναυπλίου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Ιστορίας και στην ενότητα για την Ενετοκρατία, ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο οικόσημο του Βενετικού οίκου Κορρέρ (Κορράρο), που υπάρχει στο κανονιοστάσιο της πόλης του Ναυπλίου. Γίνεται συζήτηση για τους λόγους που οικογένειες, όπως αυτή των Κορρέρ, χρησιμοποίησαν οικόσημα. Οι μαθητές/τριες σε ομάδες αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για την Ενετοκρατία στην Πελοπόννησο και να τις παρουσιάσουν στην ολομέλεια. Ο/η εκπαιδευτικός τους μοιράζει ιστορικά στοιχεία για την οικογένεια Κορρέρ και τους ζητά να γράψουν μια φανταστική αφήγηση με κεντρικό ήρωα ένα μικρό παιδί της οικογένειας Κορρέρ, διαθεματικά, στο μάθημα της Γλώσσας. Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, ο/η εκπαιδευτικός τους μιλά για την εραλδική, που αποτελεί κλάδο της επιστήμης της Ιστορίας. Η συζήτηση εστιάζει στη μελέτη οικοσήμων και εμβλημάτων και στη σημασία τους. Επίσης γίνεται αναφορά στις μελέτες του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών. Με το διαδίκτυο γίνεται παρουσίαση στο βιντεοπροβολέα οικοσήμων που έχουν μελετηθεί από το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών. Οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν να ερευνήσουν και να φωτογραφίσουν οικόσημα της πόλης τους. Στο μάθημα των Εικαστικών, οι εκπαιδευόμενοι επιχειρούν να φτιάξουν ένα οικόσημο για την οικογένειά τους και ένα οικόσημο για το σχολείο τους. Τα οικόσημα αυτά μπορεί να δημιουργηθούν πάνω σε χαρτί με ζωγραφική, ενώ στη συνέχεια, με υλικό τον πηλό, να δημιουργηθούν και ανάγλυφα. Στη συνέχεια τα οικόσημα αναρτώνται στον τοίχο κοινόχρηστου χώρου του σχολείου. Ταυτόχρονα επιλέγεται από την πλειοψηφία της ολομέλειας ένα οικόσημο για το σχολείο, το οποίο μπορεί να κοσμεί την ιστοσελίδα του σχολείου. Τέλος, οι μαθητές μπορούν να βρουν πληροφορίες για το βιογραφικό του Λεωνίδα Καλλιβρετάκη, του οποίου οι σπουδές, η εργασία και τα ενδιαφέροντα συνδέονται με τον κλάδο της εραλδικής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Science and Discoveries Science and DiscoveriesScience and Discoveries
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE