Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Αρχοντικο στην Ύδρα
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η φωτογραφία του 1963 απεικονίζει ένα αρχοντικό στην Ύδρα και τραβήχτηκε από τον φωτογράφο Ι. Λάμπρο. Η Ύδρα είναι διάσημη για τις παραδοσιακές της εικόνες, όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει κτίρια ακόμα και διακοσίων ετών να στέκονται ακόμα γερά. Είναι δε τόσο γερά που ακόμα χρησιμοποιούνται από την υψηλή κοινωνία της Ύδρας και γι’ αυτό δεν είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό, ενώ άλλα αρχοντικά χρησιμοποιούνται από δημόσιες υπηρεσίες. Τα σπίτια της Ύδρας μπορούν να ταξινομηθούν σε τέσσερις ξεχωριστές κατηγορίες. Τα σπίτια της πρώτης κατηγορίας κτίστηκαν στο νησί κατά την εποίκηση του 15ου αιώνα. Βρίσκονταν συγκεντρωμένα στο χώρο της Κιάφας και σήμερα τα περισσότερα είναι ερειπωμένα. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν οι απλές λαϊκές κατασκευές, από πρόχειρη αργολιθοδομή , "το μακρυνάρι". Τα σπίτια αυτά οικοδομήθηκαν για να στεγάσουν τους πρόσφυγες από την Αργολίδα μετά τον Τουρκοενετικό Πόλεμο και τα Ορλωφικά. Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν τα μεγάλα αρχοντικά που έχτιζαν οι πλουσιότεροι πλοιοκτήτες και οι πρόκριτοι σε ένα εντελώς διαφορετικό ύφος. Η παράδοση μας πληροφορεί ότι οι Γενοβέζοι κυρίως αρχιτέκτονες που έφεραν στην Ύδρα οι Τομπάζηδες είναι οι εμπνευστές των πολυώροφων πέτρινων μεγάρων που θυμίζουν με τη συμμετρική διάταξη των κατόψεων, τα κεντρικά χολ, τις ωραίες μαρμάρινες σκάλες, εσωτερικές αυλές και τοξωτές λότζιες, τα αναγεννησιακά παλάτια της Βόρειας Ιταλίας. Τα πιο γνωστά είναι η σημερινή Σχολή Καλών Τεχνών, το αρχοντικό του Μανώλη Τομπάζη και της συζύγου του Ξανθής Σαχίνη, το αρχοντικό του Γεώργιου Κουντουριώτη, το αρχοντικό του Αδαμάντιου Πολέμη, το αρχοντικό Δάκη Ιωάννου και το σημερινό Γεωργίου Σαχίνη, το αρχοντικό των Κριεζήδων και το περίφημο αρχοντικό Μπουντούρη. Στην τέταρτη κατηγορία ανήκουν τα νεοκλασικά σπίτια που χτίστηκαν ή ανακαινίστηκαν μετά την ενθρόνιση του Όθωνα το 1833 και την επικράτηση του εθνικού ρυθμού στην νέα πρωτεύουσα. Ο νεοκλασικισμός αγκαλιάζει μεγάλα αρχοντικά, όπως το αρχοντικό του Γεωργίου Σαχίνη και της Ελένης Θεοδωράκη νυν Βερβενιώτη, το αρχοντικό Λεούση (Ξενία σήμερα) και το μέγαρο Ραφαλιά, μαζί με το ιστορικό φαρμακείο του αλλά και μικρά, ταπεινά σπίτια.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές σε ομάδες των δύο ατόμων αναζητούν πληροφορίες για τα αρχοντικά της Ύδρας. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας το Google Earth προσπαθούν να τα εντοπίσουν ανάμεσα στα άλλα παραδοσιακά σπίτια της Ύδρας. Στη συνέχεια κατασκευάζουν διαφάνειες με το λογισμικό παρουσίασης (π.χ. PowerPoint) συνδέοντας την ιστορία του κάθε αρχοντικού με εικόνες από αυτό. Στη συνέχεια οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο εικόνες από παρόμοια παραδοσιακά αρχοντικά και σε άλλα νησιά του Αιγαίου (π.χ. Σύρος) και τα συγκρίνουν με αυτά της Ύδρας. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν στην ολομέλεια το υλικό που βρήκε η κάθε ομάδα και με τη βοήθεια του Google Earth «περπατούν νοερά» στα σοκάκια της Ύδρας, πηγαίνοντας από το ένα αρχοντικό στο άλλο.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2802

LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
V1.0 (final)

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator