Το λιμανι του Πειραια το 1961
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία που τράβηξε ο φωτογράφος Ιωάννης Λάμπρος από το λιμάνι του Πειραιά το 1961 διακρίνονται βασικά αρχιτεκτονικά του μνημεία, τα οποία υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Η δυνατότητα να βρει κάποιος με ευκολία την πόλη στην οποία ανήκει αυτή η φωτογραφία δείχνει το πόσο πολύ έχει αλλάξει η εικόνα του Πειραιά τα τελευταία πενήντα χρόνια και βοηθά στην έναρξη μιας συζήτησης με όλη την τάξη για τις μεγάλες ή τις μικρές αλλαγές που συμβαίνουν στις πόλεις στο πέρασμα του χρόνου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές χωρίζονται σε δέκα ομάδες των δύο ατόμων και αναζητούν παλιές και σύγχρονες φωτογραφίες δέκα μεγάλων πόλεων της Ελλάδας (μία πόλη για κάθε ομάδα), που να έχουν διαφορά πάνω από πενήντα χρόνια. Στη συνέχεια τους ζητείται να βρουν τα κοινά αρχιτεκτονικά στοιχεία των παλιών και νέων φωτογραφιών που «μαρτυρούν» την πόλη, την οποία απεικονίζουν αλλά και τις όποιες διαφορές τους, οι οποίες άλλαξαν την αισθητική εικόνα της πόλης. Στη συνέχεια οι ίδιες ομάδες αναζητούν τα ιστορικά στοιχεία των αρχιτεκτονικών μνημείων που οι ίδιοι επεσήμαναν και με τη βοήθεια του Google Earth βρίσκουν τη θέση τους στο αστικό ιστό. Στο τέλος οι μαθητές στην ολομέλεια παρουσιάζουν τις πόλεις που μελέτησαν και «αξιολογούν» συλλογικά τις αλλαγές που έγιναν εάν βελτίωσαν ή υποβάθμισαν την αισθητική τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Cities CitiesCities
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE