Ο σιδηροδρομικος σταθμος Θεσσαλονικης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα αυτή απεικονίζει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και τραβήχτηκε από τον φωτογράφο Ιωάννη Λάμπρο το 1951. Ο σταθμός βρίσκεται στην οδό Μοναστηρίου 28, περίπου 300 μέτρα από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη). Ο σταθμός αυτός είναι ο μεγαλύτερος σε όλη την Ελλάδα, με συνολική έκταση 90 στρεμμάτων περίπου. Ο σταθμός διαθέτει επτά αποβάθρες, ενώ στο χώρο του σταθμού υπάρχει εμπορικό κέντρο με καταστήματα. Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης προκηρύχθηκε το 1935 και οι εργασίες ανέγερσής του ξεκίνησαν το 1937. Κατά την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής οι εργασίες είχαν σταματήσει και ξανάρχισαν τον Ιανουάριο του 1951. Η κατασκευή του σταθμού ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1961.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές στην ολομέλεια της τάξης τους παρακολουθούν ένα βίντεο που παρουσιάζει το νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, την ιστορία κατασκευής του και στη συνέχεια συζητούν την σημασία του στην οικονομική ανάπτυξη μιας πόλης. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ατόμων και αναζητούν στο διαδίκτυο φωτογραφίες και κείμενα του παλιού και του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, με τις οποίες και συγκρίνουν τους δύο σταθμούς ως προς την αρχιτεκτονική, την αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Οι ίδιες ομάδες αναζητούν στο διαδίκτυο σχόλια επιβατών που αφορούν την λειτουργία του νέου σιδηροδρομικού σταθμού. Την επόμενη ώρα οι ίδιες ομάδες αναζητούν στο διαδίκτυο σύγχρονες φωτογραφίες άλλων σιδηροδρομικών σταθμών σε πόλεις της Ελλάδας, τους οποίους και σχολιάζουν ως προς την αρχιτεκτονική, την αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης στην οποία βρίσκονται. Στη συνέχεια οι ίδιες ομάδες αναζητούν σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς άλλων χωρών και αναζητούν εκείνα τα στοιχεία, τα οποία συμβάλλουν στην καλή τους αρχιτεκτονική και στην λειτουργικότητά τους. Στο τέλος όλοι οι μαθητές στην ολομέλεια της τάξης τους παρουσιάζουν όλα τα παραπάνω στοιχεία που έχουν βρει με τις ομάδες τους και προτείνουν τρόπους βελτίωσης της αισθητικής και της λειτουργίας του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
V1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE