Αργαλειος, Κοντοπιδης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα παρουσιάζει έναν αργαλειό, έργο του Μιχάλη Κοντοπίδη. Το χωριό Μονή της Νάξου απ’ όπου κατάγεται και ζει ο Μιχάλης Κοντοπίδης είναι γνωστό για τη παραγωγή χειροποίητων υφαντών. Έτσι ο αργαλειός, η ξύλινη κατασκευή που κινείται με μυϊκή ενέργεια, δεν έλειπε σχεδόν από κανένα σπίτι. Ο Μιχάλης Κοντοπίδης κατασκευάζει στο εργαστήριό του χειροποίητα χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα από ξύλο. Χρησιμοποιεί αποκλειστικά ντόπια ξύλα (ελιά, βελανιδιά, μουριά, ρείκια). Το ξύλο κόβεται από το Δεκέμβριο έως τον Ιανουάριο. Το αφήνει αρκετό καιρό (3 - 4 χρόνια), υπολογίζει τις διαστάσεις και έπειτα κόβει το ξύλο. Με τα ειδικά μικροεργαλεία σκαλίζει το ξύλο με βάση τη φόρμα του. Στο τέλος, βάφονται και βερνικώνονται με κάσια και λούστρο. Χρησιμοποιεί διάφορα εργαλεία χειρός: πριόνια, καλέμια, σκαρπέλα, ράσπες και διάφορα άλλα μικροεργαλεία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο εικόνες από αντικείμενα σκαλισμένα σε ξύλο και συζητούν σε ολομέλεια τα συναισθήματα που τους προκαλούν. Στη συνέχεια οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο από ξύλινους παραδοσιακούς αργαλειούς και από σύγχρονους αργαλειούς που κινούνται με ηλεκτρισμό και τους συγκρίνουν μεταξύ τους ως προς τα υλικά κατασκευής και ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους. Στο τέλος οι μαθητές της τάξης σε ολομέλεια συζητούν για τις αλλαγές που προέκυψαν στην οικοτεχνία λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και της χρήσης του ηλεκτρισμού από τα μέσα του 20ου αιώνα στις περισσότερες περιοχές της πατρίδας μας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
V1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE