Κυλινδρομυλος - Μουζαλας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη Λέσβο, στον Καρά Τεπέ, βρίσκεται ο κυλινδρόμυλος Μουζάλας που ιδρύθηκε το 1900 και λειτούργησε ως το 1992. Ιδρυτής ήταν ο Βασίλειος Μουζάλας, γιος του δημογέροντα Ασημάκη Μουζάλα.Στη διαχείριση της επιχείρησης, τον Βασίλειο Μουζάλα διαδέχτηκαν οι γιοι του Ασημάκης και Αχιλλέας. Στην εικόνα βλέπουμε τη νότια πλευρά του κυλινδρόμυλου, ο οποίος στήριξε τη βιομηχανία στα νησιά του Αιγαίου. Το σήμα της επιχείρησης ήταν το πέταλο και τα αρχικά ΒΑΣ. Σκοπός της ίδρυσής του κυλινδρόμουλου, ήταν η προμήθεια με αλεύρι της πόλης της Μυτιλήνης, που στις αρχές του 20ού αιώνα γνώριζε μεγάλη ανάπτυξη. Ο κυλινδρόμυλος προμηθευόταν σιτάρι από τη Ρωσία και την Κωνσταντινούπολη. Στην εικόνα βλέπουμε τη νότια πλευρά του κυλινδρόμυλου, ο οποίος στήριξε τη βιομηχανία στα νησιά του Αιγαίου καθώς το συγκρότημα αποτελείτο από κυλινδρόμυλο, ελαιοτριβείο, βυρσοδεψείο και ταρσανά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή μπορεί να αξιοποιηθεί το διδακτικό αντικείμενο προσεγγίζοντας τα βιομηχανικά επαγγέλματα. Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν τη διαδικασία προμήθειας σιταριού στο μύλο και την παραγωγή του αλευριού.
Επέκταση μπορεί να γίνει και στη Γεωγραφία με τον εντοπισμό και άλλων νησιών του Αιγαίου με βιομηχανική ανάπτυξη παλαιότερα και τώρα.
Στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης και με την αξιοποίηση του νοητικού χάρτη, μπορει να γίνει κατηγοριοποίηση των ειδών του αλευριού που παρήγαγε ο αλευρόμυλος: μαλακά και σκληρά άλευρα, πίτουρα και κτηνάλευρα και να φανεί η χρήση τους στην καθημερινή ζωή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE