Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Προβελεγγιος Αριστομενης
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Στο έργο τέχνης εικονίζεται ο Αριστομένης Προβελέγγιος, Έλληνας ποιητής, πολιτικός, θεατρικός συγγραφέας, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και βραβευμένος με το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών. Ο ποιητής ανήκει στους ποιητές του Αθηναϊκού Ρομαντισμού (τέλη 18ου αιώνα). Ήταν γνώστης της καθαρεύουσας με την οποία ξεκίνησε να γράφει, ωστόσο αποδέχτηκε τελικά τη δημοτική γλώσσα και προέβλεψε την επικράτησή της. Το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι φωτοτσιγκογραφία, τεχνική που χρησιμοποιεί το φως για τη χάραξη του σχεδίου. Η τεχνική αυτή αξιοποιεί το ράστερ που αποτελείται από δυο γυάλινες πλάκες με αποτυπωμένες πάνω τους παράλληλες κουκκίδες, οι οποίες συμβάλλουν στη δημιουργία του εκάστοτε σχεδίου. Το σχέδιο τυπώνεται σε πλάκα τσίγκου, όπου με τη βοήθεια της οξείδωσης διαβρώνονται τα στοιχεία που δεν πρόκειται να τυπωθούν, με αποτέλεσμα να εμφανιστεί τελικά το σχέδιο που πρόκειται να τυπωθεί.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι εκπαιδευόμενοι έρχονται σε επαφή με τεχνικές αναπαραγωγής εικόνας. Σε σχέση με το μάθημα της Γλώσσας, γίνεται ανάλυση σύνθετων λέξεων που αφορούν τεχνικές αναπαραγωγής εικόνας, όπως φωτοτσιγκογραφία ή μεταξοτυπία. Οι μαθητές/τριες προσπαθούν να μαντέψουν με την ανάλυση των λέξεων από τις οποίες αποτελούνται αυτές οι σύνθετες λέξεις, τα στοιχεία που κυριαρχούν στις συγκεκριμένες τεχνικές. Φέρνουν κάποιον ειδικό στην τάξη ή επισκέπτονται σχετικό εργαστήριο, για να γνωρίσουν την τεχνική της φωτοτσιγκογραφίας. Γίνεται προβολή σε power point τυπωμάτων και έργων τέχνης που έγιναν με τη συγκεκριμένη τεχνική. Οι εκπαιδευόμενοι/ες ψάχνουν και βρίσκουν τη βιογραφία του ποιητή. Μια ομάδα μαθητών/τριών αναλαμβάνει να βρει και να παρουσιάσει στοιχεία για την αντιπαράθεση που προέκυψε ανάμεσα στους υποστηρικτές της δημοτικής και στους υποστηρικτές της καθαρεύουσας. Ερευνά και βρίσκει ονομαστικά εκπροσώπους των δυο ρευμάτων.΄ Βρίσκουν τη χρονική διάρκεια κατά την οποία υπερίσχυε η καθαρεύουσα (1830-1890 μ.Χ.) και τη χρονολογία κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η συνταγματική και νομική κατοχύρωση της δημοτικής γλώσσας (1976 μ.Χ.) και τη σημειώνουν στην ιστορική γραμμή. Γίνεται αναφορά στον Αριστομένη Προβελέγγιο, ο οποίος έζησε στο μεταβατικό στάδιο από τη δημοτική στην καθαρεύουσα και είχε την κρίση να προβλέψει και σταδιακά να επιλέξει τη δημοτική γλώσσα, αν και ο ίδιος υπήρξε γνώστης και χρήστης της καθαρεύουσας. Οι εκπαιδευόμενοι/ες υποθέτουν τους λόγους οι οποίοι τον οδήγησαν σε αυτήν την επιλογή. Συζητούν πάνω σε ερωτήματα όπως: πόσο δύσκολο είναι τελικά να αλλάξουν κάποια πράγματα; Ο/η εκπαιδευτικός μοιράζει σε δυάδες από ένα ποίημα του Αριστομένη Προβελέγγιου (ποιήματα όπως: Η Ελεημοσύνη, Η ποίηση των ερειπίων, Ήταν ωραίες οι στιγμές εκείνες, Η τέχνη παρήγορος κ.α.). Στη συνέχεια ζητά από τους μαθητές/τριες να διαβάσουν το ποίημα και αφού συζητήσουν πάνω σε αυτό, να ζωγραφίσουν σε συνεργασία με το/τη διπλανό/ή τους μια ζωγραφιά εμπνευσμένη από το ποίημα που διάβασαν. Αφού ολοκληρώσουν όλοι τη διαδικασία αυτή, κάθε δυάδα διαβάζει το ποίημά της στην ολομέλεια και παρουσιάζει τη ζωγραφιά της. Σημαντική είναι η έκφραση των συναισθημάτων που προήλθαν από το ποίημα και οι λόγοι που συντέλεσαν στη δημιουργία της ζωγραφιάς που φιλοτέχνησαν. Όλες οι ζωγραφιές αναρτώνται στο ταμπλό της τάξης ή σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου, όπως στο διάδρομο ή στην αίθουσα θεάτρου αν υπάρχει.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2882
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
> Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Synthesis SynthesisSynthesis
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Romanticism RomanticismRomanticism
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Synthesis SynthesisSynthesis
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Romanticism RomanticismRomanticism
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator